Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 10D

Produkter
(logga in för att koppla)
Men... det är tre dagar kvar av auktionen!?

Det gäller ju att vara taktisk på autkioner - buden börjar ju strömma in när det återstår några timmar eller så. Ingen idé att pressa upp priset direkt, det gynnar ju bara försäljaren, inte köparen/köparna. Dom få autkioner jag deltagit i på E-bay har jag lagt in mitt bud när bara några sekunder återstår - då hinner inte andra potentiella köpare reagera mer... :)

Har ingen aning om hur 10D:s värde har utvecklats, men jag skulle definitivt INTE dra några som helst slutsatser utgående från det där!
 
Kollar man (och får) fakta runt huset innan bud så ser jag inget problem.

Det är ju en lite utnött diskurs vid det här laget men jag utgår aaaaldrig ifrån att den existerar på olaglig grund innan jag har fakta på bordet!

Att det är ett billigt pris behöver inte tyda ett piss på att det är olagligt.
Om allt är ok så stiger ju priset!
Ett billigt pris stimulerar ju budgivningen,,

mvh niclas.
 
Ah, ok, du tänkte förstås på utropspriset... nåjo, men samma sak där, inga slutsatser. Killen som säljer litar väl på att priset trissas upp (vilket det ju givetvis gör om produkten är vad han påstår att den är...)? Precis som Niclas skrev så stimulerar ju ett billigt pris budgivningen...
 
Ville bara lägga till att om någon vill lägga bud på kameran, tänk då på att säljaren inte har något tidigare omdöme, d.v.s. han har inte sålt på Tradera tidigare. Risken finns att du kanske får en tegelsten på posten istället för en kamera ;-)
 
Såg att det inte fanns något reservationspris.

Det villsäga, har man tur kan man få den för en billig penning?

Törs man lägga ett bud, eller tror ni det är nått skumt?


/Jocce
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.