ANNONS
Annons

Canon 100 mm 2.8 trasigt? (ni som har ett)

Produkter
(logga in för att koppla)

Magnus_S

Aktiv medlem
Mitt objektiv råkade ramla ur väskan ner på golvet för en stund sen. Och nu är jag orolig att det har hänt något.

Det fungerar bra men det "skrammlar" lite när man vickar/skakar på det. Tänkte inte på om det gjorde det innan ja sumpade det i golvet också. Så nu vädjar jag till dig som har detta objektiv att testa å så om det låter nåt. :)

Det skrammlar inte speciellt mycket men det hörs att något rör på sig där inne iaf.

Hoppas att det är så på era också.. annars så kommmer jag nog att lämna in det på service..

Tack på förhand!

// Magnus

Jag hade det objektivet för lite över ett år sedan. Det jag kommer ihåg var att det var vädigt plastigt, men att det lät kommer jag inte ihåg. Fungerar objektivet som de ska annars? Då är det väl inget att oroa sig för antar jag.

Jo jag testade det bara lite snabbt och allt verkade som det ska.. men ska ut å fota en sväng nu så vi får se.. lite läskigt om nåt som ska sitta fast sitter löst bara..

Jag testade med alla mina objektiv och det kommer ljud från alla om man skakar dem (även L-gluggarna). Skulle inte kalla det skrammel dock, bara att hela insidan rör lite på sig. Kan också säga att mitt 100/2,8 var det som lät mest.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar