Annons

Camera Raw + Nikon D800

Produkter
(logga in för att koppla)

boris.bonasin

Aktiv medlem
Är det någon mer än jag som inte kan öppna compressed nef från Nikon D800 i CS6 som har Camera Raw 7 installerad? Kan det vara så att det är ett problem eller har det gått fel i min installation.

Jag har försökt uppdatera via Adobes sida men allt är i senaste version så inget finns att hämta där.

Är det någon mer än jag som inte kan öppna compressed nef från Nikon D800 i CS6 som har Camera Raw 7 installerad? Kan det vara så att det är ett problem eller har det gått fel i min installation.

Jag har försökt uppdatera via Adobes sida men allt är i senaste version så inget finns att hämta där.

EDIT: Lossless Compressed NEF är det jag använder och som inte kan öppnas.

Jag har inga problem med att öppna filerna men använder å andra sidan Lightroom 4.1 RC2.

Jag har CR7.1

...och det funkar inte heller.

Lät Adobe kolla igenom mitt system igår, och de bekräftade att det var en bugg som de ska se till att ha fixad när 7.1 kommer officiellt (ej beta).

...och det funkar inte heller.

Lät Adobe kolla igenom mitt system igår, och de bekräftade att det var en bugg som de ska se till att ha fixad när 7.1 kommer officiellt (ej beta).
Jaha, där ser man. Högst irriterande när det utlovas att D800:an stöds. Som det känns nu så köper jag nog CNX2 och kör framkallningen.

Länkar till Camera Raw och programversioner

För Nikon D800 står det ACR 6.7, 7.1 är inte säker på vad det betyder.
Kom det i 6.7 (cs5) och uppdaterades i 7.1 (cs6) ??

Camera Raw plug-in | Supported cameras

Camera Raw-compatible Adobe applications

För mig fungerade det inte förrän jag installerade Camera Raw 7.1, trots att Adobe utlovade att det skulle fungera med 6.7.

Jag kommer inte ihåg om CS5 har stöd för ACR 7.0 och högre, men jag har uppgraderat från CS5 till CS6 och installerat alla uppdateringar via uppdateringsagenten i CS5 och CS6 och nu fungerar det perfekt.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto