Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Camera RAW i Elements

Produkter
(logga in för att koppla)

Carl Svante

Aktiv medlem
Hej,

Har installerat Elements 14 på min Mac och både organizer och redigeraren verkar fungera.

När jag högerklickar på en bild i organizern för att starta Camera raw får jag meddelandet att jag kan få en trial version av elements 14. Det verkar som den inte känner av Camera RAW. Hur fixar man det?


Hälsningar,
Svante
 
När jag installerade mitt så var de inkluderat , behövde inte göra något, så det låter lite konstigt. Det jag däremot tycker är att den är ett nedbantat program av org med mindre funktioner .

Har du köpt det eller laddat ner? kanske är skillnad
 
Jo, jag köpte programvaran och laddade ner den. Under nerladdningen är jag ganska säker på att Camera raw kom med. Det verkar dock som om organisera inte hittar den.

Svante
 
Jo, jag köpte programvaran och laddade ner den. Under nerladdningen är jag ganska säker på att Camera raw kom med. Det verkar dock som om organisera inte hittar den.

Svante

har du provat installera om det?

I förrgår gjorde jag en uppdatering på camera raw 9.6 fullverision ( har 9.5) så det var stor fil men när jag uppnår element så finns den inte trots att det var" lyckad" installation

hittade den här sidan ( har inte hunnit kolla själv än) kanske hjälper dig
https://helpx.adobe.com/se/x-productkb/multi/troubleshoot-camera-raw-photoshop-photoshop.html
 
Nej, jag har inte ominstallerat Elements - hade hoppats slippa det.

Länken du bifogade beskriver ett snarlikt problem, när raw filerna inte kan öppnas. I mitt fall hittar organizern inte ens Camera Raw programmet.....

Får kanske ominstallera trots allt.

Tack för hjälpen,
Svante
 
Nej, jag har inte ominstallerat Elements - hade hoppats slippa det.

Länken du bifogade beskriver ett snarlikt problem, när raw filerna inte kan öppnas. I mitt fall hittar organizern inte ens Camera Raw programmet.....

Får kanske ominstallera trots allt.

Tack för hjälpen,
Svante

men på sidan finns fler problemsök, länk till vänster... men kanske funkar att endast installera om allt igen
 
Jag slår säkert in öppna dörrar här, men Raw I Elements kan inte användas på jpg. Det är väl Rawfiler du försökt öppna?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.