ANNONS
Annons

Camera raw hittar inte CS3??

Produkter
(logga in för att koppla)

Roq

Aktiv medlem
Jag hade provinstallerat CS4 men avinstallerade det sen.
Efter det så "hittar" inte Camera Raw CS3 d.v.s om jag trycker return på en bild i ACR så kommer jag fortfarande till CS3 - bra. Om jag dock högerklickar och tar "öppna med" så finns inte CS3 i listan...?
Det är osmidigt för när jag dubbelklickar på en bild så öppnas Picasa 3 som står som standard och CS3 finns alltså inte att välja på. Tycker jag har kollat i menyerna men jag hittar ingen inställning.

nej, fel! Inte ens när jag trycker "return" kommer jag till CS3 - då öppnas också Picasa. Enda sättet att öppna CS3 nu via ACR är att först trycka ctrl-R och sen "öppna bild"

nej, fel! Inte ens när jag trycker "return" kommer jag till CS3 - då öppnas också Picasa. Enda sättet att öppna CS3 nu via ACR är att först trycka ctrl-R och sen "öppna bild"

Vilket operativsystem har du?

Om det är Windows så går det att lösa genom att högerklicka precis som du gjort och välja program. Finns inte rätt program med i listan så brukar det oftast vara möjligt att välja "bläddra" eller "sök" och leta fram till rätt program. Det som har hänt är att när du avinstallerade CS4 så bytte Windows till nästa program i listan som tydligen var Picasa.....

Det var det som var grejen...i win xp när jag högerklickar och får upp "öppna med" så har jag bara Picasa att välja på...

Det var det som var grejen...i win xp när jag högerklickar och får upp "öppna med" så har jag bara Picasa att välja på...

Det finns ett sätt till att fixa det.
Öppna ett fönster med bilder eller andra filer. Klicka på verktyg i menyn och välj mappalternativ. Välj fliken "filtyp". Listan du ser är filändelser. Letaq rätt på den typ du vill ändra. Markera den och välj knappen "ändra" under Öppnas med. Bläddra fram till rätt program och njut...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar