Måns H
Aktiv medlem
Jag har CS6 (av mig ägd) på 2 datorer, båda Mac. Den ena på Gotland. Den strulade, gick inte att starta. Sen omplanterade jag alla program och filer från den fungerande datorn med hjälp av backup Super Duper. Då gick Gotlandsdatorn igång och allt verkade OK.
Båda kör nu OS X 10.11.6 El Capitan, den sista versionen som accepterar CS6.
Nu då jag sitter här på ön och vill redigera foton kommer meddelande "Camera Raw editing requires that a qualifying product has been launched at least once to enable this feature."
Det går alltså inte att öppna filer med Camera Raw och inte ens "Clear settings" på nytagna bilder som jag öppnat och bearbetat i Photoshop. Jag försökte med bilder tidigare tagna på Gotland och då bearbetade i Gotlandsdatorn men samma felmeddelande kom upp.
Vad göra?.
Båda kör nu OS X 10.11.6 El Capitan, den sista versionen som accepterar CS6.
Nu då jag sitter här på ön och vill redigera foton kommer meddelande "Camera Raw editing requires that a qualifying product has been launched at least once to enable this feature."
Det går alltså inte att öppna filer med Camera Raw och inte ens "Clear settings" på nytagna bilder som jag öppnat och bearbetat i Photoshop. Jag försökte med bilder tidigare tagna på Gotland och då bearbetade i Gotlandsdatorn men samma felmeddelande kom upp.
Vad göra?.