Annons

camera raw 6.3 till PS CS4

Produkter
(logga in för att koppla)

JohanHelgeAndersson

Aktiv medlem
Hej
Jag använder LR3.3 beta parallellt med PS CS4. Med LR 3.3 fick jag tillgång till camera raw 6.3 som klarar Nikons nya D7000. Men är det nån som vet var man kan få tag i motsvarande camera raw 6.3 till Photoshop CS4. På hemsidan finns bara 6.2 som kom i augusti och som inte hade med D7000. Sen undrar jag om raw läsare till PS CS5 kan användas till PS CS4.
/Helge

Glöm det, du kan inte använda Camera Raw från CS5 till CS4. Senaste versionen till CS4 är 5.7 och så kommer det att förbli.

kör aperture och använder cs4 för redigering via aperture vilket funkar förträffligt och slipper jag adobes märkliga uppgraderings policies.
//Leif

kör aperture och använder cs4 för redigering via aperture vilket funkar förträffligt och slipper jag adobes märkliga uppgraderings policies.
//Leif
Märkliga uppgraderingspolicies? Du får väl betala för nya versioner av Apples programvaror också? Om jag minns rätt kostade uppgraderingen från Aperture 2 till 3 runt en tusenlapp.

Adobe heltalsuppgraderar PS ungefär var 18:e månad till ett uppgraderingspris. Alla uppdateringar däremellan är fria. Hur märkligt är det?

Märkliga uppgraderingspolicies? Du får väl betala för nya versioner av Apples programvaror också? Om jag minns rätt kostade uppgraderingen från Aperture 2 till 3 runt en tusenlapp.

Adobe heltalsuppgraderar PS ungefär var 18:e månad till ett uppgraderingspris. Alla uppdateringar däremellan är fria. Hur märkligt är det?

Aperture kostar 1995.- en uppgradering kostar 995.-
Rätt justa priser tycker jag och det är alltid möjligt att integrera med vilket bildredigeringsprogram som helst CS4 eller CS5 spelar ingen roll. Aperture har i mitt tycke en väldigt bra raw-konverterare och fantastisk oförstörande redigering. Du kan dessutom använda många av dom PS-filter som finns direkt i AP vilket vad jag vet inte funkar i LR.
//Leif

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto