Annons

Camedia master + Win XP = trubbel?

Produkter
(logga in för att koppla)

Pilbecker

Medlem
Hej!

Sen jag bytte dator och operativsystem har jag fått problem med Olympus camedia master.

Jag använde tidigare Win ME med Camedia master 2.0, och då funkade allt som det skulle. Numera kör jag Win XP och Camedia master 2.5. Efter uppgraderingen upplever jag att överföringen (tyvärr, seriell) av bilder från kamera till dator går långsammare. Om jag använder Camedia master till att rotera bilder så är det vanligt att jag får ett meddelande om att det har inträffat ett fel i programmet och att det kommer att stängas. Detsamma kan även ske när jag raderar bilderna i kameran med hjälp av Camedia master.

Fler som har/har haft liknande problem? Tips på hur man kommer tillrätta med det? Kameran är en Olympus C-2000Z

Tack på förhand!
Mvh
Thomas
 
Det verkar som om programmet inte stöder XP, kolla på deras hemsida och se om det finns några uppgraderingar att ladda hem.
 
HAr samma problem som du och har jagat en ny version men inte hittat den..
Innan ajg köpte min C-2100 såg jag någonstans en uppgradering som skall funka på XP men vet i fan var :-(

Det kommer säkert en uppgradering..Men frågan är när och hur..

MEn det är helt klart att stödet för programmet suger fett... Kanske kan fixas med kompatibilitetslägena???
 
Hej och tack för alla svar.
Efter att Dan Löfqvist uppmanade mig att leta efter uppdateringar så gjorde jag det (igen). Jag har tidigare inte hittat något på Olympus sajt men denna gången hittade jag en uppdatering från 2.5 till 2.5.1 just för att funka med XP

Här är länken:
http://cf.olympus-europa.com/consumer/digimg/downloads/downloads.cfm

Nu återstår att se om det verkligen funkar också men hittills verkar det OK

Mvh
Thomas
 
Hej igen, jag ser att Peter också har hittat rätt. jag måste säga att hjälpsamheten är det verkligen inget fel på här på fotosidan.se
Tack alla :eek:)
Mvh
Thomas
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.