jfg
Medlem
Hej på er, jag har just inköpt en 5050. Jag har väl bara lyckats klämma iväg en sådär 300-400 bilder än. Jag måste dock säga att jag är mycket positivt överraskad hittils. Trots allt jag läst om problem med högt brus, CA osv. Bruset har jag aldrig markerat över huvud taget, tycker att bilderna ser mycket rena ut. (Kan dock vara fixat genom min firmware som är v78) CA är säkert ett problem vid högkontrastbilder och stor bländaröppning. Det har ju dock visat sig vara ett stort problem att komma till rätta med då Canons G5 har samma problem(har oxå ljusstarkt objektiv och samma 5MP sensor)
Det var i alla fall det otroligt sköna formatet och kvalitetskänslan som avgjorde saken för mig samt möjligheten att ta flera sorters minneskort och vanliga batterier.
Skulle vara intressant att höra vad andra har för erfarenheter och tips av och för denna kamera!
/Johan G
Det var i alla fall det otroligt sköna formatet och kvalitetskänslan som avgjorde saken för mig samt möjligheten att ta flera sorters minneskort och vanliga batterier.
Skulle vara intressant att höra vad andra har för erfarenheter och tips av och för denna kamera!
/Johan G