Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

C. Fn på gamla 580 ex

Produkter
(logga in för att koppla)

7sjunger

Medlem
Halloj!

Har en gammal och en ny canon 580 ex. Båda blixtarna har en batterisparfunktion som gör att dom stänger av sig efter några minuter av inaktivitet, vilket är bra men eftrsom jag ska använda blixtarna med Elinchrom Skyport i helgen och blixtarna inte går igång igen av skyporten efter att dom har "slocknat" så vill jag kunna stänga av den här funktionen.

På Mark II kan man man stänga av den här funktionen och blixten står på hela tiden. Man går in i Setting Custom funtions nummer två och stänger av den här funktionen helt enkelt. Men till den gamla 580 har jag förlagt instruktionsboken så jag vet inte hur man ska stänga av det här. Snälla är det nåt som kan hjälpa mig?? kanske nån som har kvar sin gamla instruktionsbok??

Tacksam för hjälp!

Jonas
 
Förlåt, hittade instruktionsboken längst ner i garderoben nu. Det är C. Fn 14 på den gamla, inte särskilt logiskt men problemet är löst iaf.

God natt!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.