Annons

Byta ut mitt Minolta 70-210 4,5-5.6 AF

Produkter
(logga in för att koppla)

Anders_99

Aktiv medlem
Har funderingar på att byta ut mitt Minolta 70-210 4,5-5.6 AF ( kit optiken ).

Alternativet jag har tittat på är en Sigma AF 70-300/4-5.6 DG APO Zoom Macro.
Det är inte så mycket det utökade Zoomområdet som har påverkat valet, även om det är tacksamt med ytterligare 100mm, utan bildkvalitén.
Vad jag har kunnat läsa mig till så ger det här objektivet bra bildkvalite i förhållande till kostnaden.
Och den är helt rätt kostnadsmässigt för mig.

Men kommer den att ge ett stort lyft eller kanske inget alls i förhållande till det objektiv som jag har idag ????

Jag är inte så "jätte nöjd" med det som jag har idag.

Hoppas att det finns någon som har gjort liknande byte och kan komma med tips.

Mvh Anders

Sigman kommer med största sannolikhet vara iaf lite bättre än din nuvarande glugg.
Annars finns t.ex. Minolta 100-300 4.5-5.6 APO (D), Minolta 70-210 4, och Minolta 100-200 4.5 som är bra gluggar till bra pris.
70-210/4:an måste vara ett av de populäraste objektiven bland användare som inte har råd med 2.8-zoomar.

sigmaobjektivet är skarpt lite nedbländat och om man undviker ytterlägena på zoomskalan (fast det är inte så att de är oanvändbara). Bättre än kitobjektivet 18-70mm iaf :)

om sigmat hade funnits i lager hade ju jag haft det nu och kunnat ge dig en trevlig recention... men, beställde det förra fredagen och det ser ut att inte komma än på en månad... bara en liten varning om du har bråttom :) från scandinavianphoto var detta, skulle gissa att det gäller för alla som inte har den i lager... men sigmat verkar väldigt trevligt... skulle vara kul att höra en jämförelse med detta jämfört med minolta 70-210/4.5-5.6 (eller vad det är för bländare på den) :)

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar