Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Byta språk för Adobe Comunity Help

Produkter
(logga in för att koppla)

timofej

Aktiv medlem
Hej,

Har CS5 på engelska som jag kör på Mac OS X. Klickar jag på Help dyker en fönsterruta upp som heter Adobe Community Help. Gränssnittet i fönstret är på engelska.

Dock försöker jag söka i rutan får jag inga resultat. Tyckte att det var konstigt tills jag upptäckte att programmet förväntar sig att jag använder svenska sökord. Det levererar sökresultat också på svenska. Detta är ganska bökigt för att jag vill söka hjälp om PS verktyg som jag vet bara svenska namn till. Dessutom tycker jag att engelska är enklare att förstå gällande PS termer.

Jag tror att orsaken till detta är mitt OS som har svenska som gränssnittsspråk som PS känner av när det levererar resultat. Språket för OS vill jag helst inte byta. Min fråga är om det går att byta språk i Adobe Community Help istället? Har sökt runt lite, har sett att folk har ett liknande problem men hittar ingen lösning. Kan någon här hjälpa mig?

Förmodligen har du webläsaren inställd på svenska som första språk. Ändra till engelska som förstaspråk, så blir det nog rätt.

ANNONS