Annons

Byta in D750 mot Z6+Adapter.

Produkter
(logga in för att koppla)

Nuel

Medlem
Hej!
Jag hittade ett erbjudande hos Rajala Pro Shop där jag kan byta in min D750 mot en ny Z6+Adapter.
Mailade och frågade vad de kunde ta för min D750 som jag köpte ny förra Black Friday och har idag endast 3600 exponeringar och fick precis svar att jag kan räkna med att få ca 8500-8900kr för huset och att jag lägger 3900-4500kr för Z6+Adapter.
Jag har alltid små-ångrat mig sedan jag köpte D750 att jag inte gick på " den nya tekniken ".
Vad har ni för åsikter och tankar kring detta?
Ska man kanske vänta till detta årets Black Friday eller kommer jag missa detta bra erbjudande?
Z6+Adapter idag kostar ca 19.000kr
Tacksam för svar och synpunker!
1603541215648.png

ztenlund Fick detta svar, har jag missuppfattat helt?
Nej, det är ju vad det står i svaret, men jag tror inte att det har med verkligheten att göra. Det skulle innebära att Rajala utöver ett bra inbytespris skulle ge dig 6500 kr i rabatt, för vad då? Jag har förvisso bytt in en kamera och fått 5000 kr i rabatt utöver inbytespris, men det var då en kampanj Nikon körde och som gällde hos flera återförsäljare, vilken även var tydligt utmärkt med vilka datum den pågick.

Läs vad det står i texten på produktsidan du tagit skärmdumpen i första inlägget ifrån.

Låter för bra för att vara sant, fast det är ju så det står. Är det till ett sådant pris så byter jag också en av mina D750.

Låter för bra för att vara sant, fast det är ju så det står. Är det till ett sådant pris så byter jag också en av mina D750.
Tycker också att det låter för bra för att vara sant, jag ska åka dit på onsdag och kolla om det verkligen stämmer. Känns som ett solklart inbyte isåfall

Nu har jag ringt och hört med Rajala och det har blivit något fel i svaret jag fick på mail.
Det är 12.490kr för Z6+Adapter om man har en D750 i bra skick.

Nu har jag ringt och hört med Rajala och det har blivit något fel i svaret jag fick på mail.
Det är 12.490kr för Z6+Adapter om man har en D750 i bra skick.
Misstänkte det, att det var minst 12.490 eller mer man skulle betala. Man kunde köpa Z6+adapter för 16290:- vid förra black friday, hur långt ner den går i år, nu när ii har släppts blir ju frågan? Inte omöjligt att det blir till 13000:- och då utan att släppa en D750. Det ska nog ner till 12-14000 för att det ska vara intressant tycker jag annars väntar jag ut II.

Det var fint du hörde av dig och informerade

Misstänkte det, att det var minst 12.490 eller mer man skulle betala. Man kunde köpa Z6+adapter för 16290:- vid förra black friday, hur långt ner den går i år, nu när ii har släppts blir ju frågan? Inte omöjligt att det blir till 13000:- och då utan att släppa en D750. Det ska nog ner till 12-14000 för att det ska vara intressant tycker jag annars väntar jag ut II.

Det var fint du hörde av dig och informerade
Ja absolut, ville ju verkligen säkerställa innan jag åkte in. Jag hoppas också att Z6 går ner till den summan denna black friday, vore kul faktiskt. Hoppas bara att jag blir nöjd med uppgraderingen, är du själv i de tankarna? Att byta från D750 till Z6 alltså?

Ja absolut, ville ju verkligen säkerställa innan jag åkte in. Jag hoppas också att Z6 går ner till den summan denna black friday, vore kul faktiskt. Hoppas bara att jag blir nöjd med uppgraderingen, är du själv i de tankarna? Att byta från D750 till Z6 alltså?
Jag fundera förra året om jag skulle köpa en D750 eller Z6 på black friday. Det blev en D750 för den kostade en 8000 jämfört med runt 16000 för Z6 och då tyckte jag att D750 var mer prisvärd. Hade redan en D750 tidigare som gått en 70000 exponeringar. Ja kostar den runt 13000:- med adaptern så köper jag nog en Z6 och säljer den D750 som gått mest, behåller den D750 som jag köpte förra året som reserv, den har nog bara gått 500 exponeringar. Så väntar jag sedan på ett bra pris på Z6ii för det är egentligen den jag vill ha, men så kan jag använda den gamla Z6 under något år. Då har jag också adaptern och behöver inte tänka på den om det skulle komma ett bra pris på enbart en Z6ii

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar