Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Byta glas

Produkter
(logga in för att koppla)

EllinorKempe

Aktiv medlem
Hej!
Vet inte om det är rätt grupp men jag chansar.
Jag har en Nikon D800 och en D3s. Tyvärr har jag klantat till det och spräckt glaset på båda...
D800 uppepå men har satt på en mobilfilm och det funkar.
D3s den lilla smala längst ner som visar ISO den är mer trasig än den på D800... Har satt på en mobilfilm på den med.
Min fråga är vart kan man byta dessa på en hyffsad kort tid?
Jag förstår att det måste bytas ut mycket saker iom att den är vädertätad.

Jag har inte tillräckligt med utrustning för att bli Nikon PRO som jag förstår det.
Har dessa två kameror, ett Nikon 80-200 gammalt, Nikon 24-70 som är nyare, en 50mm men telen är för gammal för att kunna registreras. Hade jag varit det hade det gått fortare.
Har en enskild firma men det hjälper kanske inte?

Hälsningar

/Ellinor

Hej!
Vet inte om det är rätt grupp men jag chansar.
Jag har en Nikon D800 och en D3s. Tyvärr har jag klantat till det och spräckt glaset på båda...
D800 uppepå men har satt på en mobilfilm och det funkar.
D3s den lilla smala längst ner som visar ISO den är mer trasig än den på D800... Har satt på en mobilfilm på den med.
Min fråga är vart kan man byta dessa på en hyffsad kort tid?
Jag förstår att det måste bytas ut mycket saker iom att den är vädertätad.

Jag har inte tillräckligt med utrustning för att bli Nikon PRO som jag förstår det.
Har dessa två kameror, ett Nikon 80-200 gammalt, Nikon 24-70 som är nyare, en 50mm men telen är för gammal för att kunna registreras. Hade jag varit det hade det gått fortare.
Har en enskild firma men det hjälper kanske inte?

Hälsningar

/Ellinor

Inte så mycket att välja på, bara att skicka in. Det borde vara hyfsat lugnt så här års.

Får man fråga vad du råkat ut för? Jag betraktade displayerna som i princip okrossbara.

Om du köper ett par objektiv till, allt annat har du ju, kan du bli NPS :)

Inte så mycket att välja på, bara att skicka in. Det borde vara hyfsat lugnt så här års.

Får man fråga vad du råkat ut för? Jag betraktade displayerna som i princip okrossbara.

Om du köper ett par objektiv till, allt annat har du ju, kan du bli NPS :)

Hej!
Dom hade 3-4 veckors väntetid... Har bara ett objektiv som är rätt den andra är inte tillräckligt ljusstarkt ett fast 50mm och telen är lite för gammalt... En 80-200...
Har bara en liten firma så jag har inte råd att byta ut telen och sen köpa ett till för att bli NPS...

På D800 tror jag att jag stötte i nåt i bilen när jag la ifrån mig den. Har ett band som sitter under kameran.
På D3s så la jag ner den i väskan med kameran ner som och jag hade ett extrabatteri i väskan som tydligen slog till så olyckligt att glaset spräcktes... Gissar att det blev lite tyngd med kamera och objektiv.
Det känns lite trist att det skulle bli så...

Är man inte yrkesfotograf har man väl ingen förtur hos Nikon. Om en kamera åt gången lämnas in blir man inte kameralös under tiden.
Vill man meka själv finns ofta delarna att köpa på e-bay. Vanligen sitter displayen med dubbelhäftande tejp. Åtminstone D3 finns det servicemanualer till på nätet.

Är man inte yrkesfotograf har man väl ingen förtur hos Nikon. Om en kamera åt gången lämnas in blir man inte kameralös under tiden.
Vill man meka själv finns ofta delarna att köpa på e-bay. Vanligen sitter displayen med dubbelhäftande tejp. Åtminstone D3 finns det servicemanualer till på nätet.

Det är ju det där med vädertätningen och garantier då...

D3:an går det att byta själv? D800 sitter glaset lite bakom och på Nikon sa dom att man skulle byta hela toppen liksom.

Dom är begagnade... Den ena 800 köptes för två år sen privat och den andra D3 köptes från Scandinavian photo men undra hur det är om man är klantig...

Tror inte detta missöde täcks av någon garanti, lämnar du in dem istället för att fixa själv får du i alla fall garanti på att jobbet är rätt gjort, tror det är i alla fall tre månader.

Scandinavian photo har du (hade?) nog garanti från även om den är begagnad men den ryker förstås om du fipplar själv.

Tror inte detta missöde täcks av någon garanti, lämnar du in dem istället för att fixa själv får du i alla fall garanti på att jobbet är rätt gjort, tror det är i alla fall tre månader.

Scandinavian photo har du (hade?) nog garanti från även om den är begagnad men den ryker förstås om du fipplar själv.

Scandinavian har sex månader som standard på begagnat.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar