victoriaeleonora
Medlem
Hej! Jag köpte min Canon EOS 600D våren 2011 och är (och har varit) enormt nöjd med denna kamera! Jag har insett att jag fotar mindre och mindre med den eftersom den känns klumpig. Jag är på jakt efter en spegellös reflexkamera. Jag fotar mest vardagsbilder, natur, resa & bröllop (viccan.se). Jag har tänkt att lägga ca 6000 kr på kameran och köpa till ett litet pannkaksobjektiv, förmodligen ett 28/2,8.
EOS M har fått då dåliga recensioner annars hade jag gärna köpt den och använt alla mina objektiv. Jag har kollat mycket på Fujis kameror eftersom de är snygga. Har kollat extra på X-E1.
1. Har ni några bra tips på köpvärda kameror? Jag är en engagerad amatörfotograf.
2. Är det vettigt att byta ut hela utrusningen EOS 600D, 14/2,8, 28/2,8, 50/1,4 och 85/1,8 till en ny uppsättning med den lilla kameran?
EOS M har fått då dåliga recensioner annars hade jag gärna köpt den och använt alla mina objektiv. Jag har kollat mycket på Fujis kameror eftersom de är snygga. Har kollat extra på X-E1.
1. Har ni några bra tips på köpvärda kameror? Jag är en engagerad amatörfotograf.
2. Är det vettigt att byta ut hela utrusningen EOS 600D, 14/2,8, 28/2,8, 50/1,4 och 85/1,8 till en ny uppsättning med den lilla kameran?