Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Byggde min egna väska idag

Produkter
(logga in för att koppla)

M_fotograf

Aktiv medlem
Hejsan. Igår konstaterade jag att jag hade en för liten väska till min kamera samt tillbehören. Idag så drog jag med familjen till Clas Ohlson och köpte mig en väska. Blev denna

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=136143967

Sen skulle jag ju ha spännband ochså
Blev dessa.

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=136148569

Väl hemma så började jag först rita ut på a4 hur placeringen skulle se ut. Sen var det bara till att börja strimla och sprätta loss.
Resultatet ser ni ju här=)

Kostnad: 399:-/Väska 2st spännband 19:-/st Slutkostnad 437:-


Mvh
 

Bilagor

  • 20091206076.jpg
    20091206076.jpg
    19.8 KB · Visningar: 948
  • 20091206078.jpg
    20091206078.jpg
    12.2 KB · Visningar: 939
Snyggt och organiserat! Du ser direkt om du har glömt något, något som jag har gjort alldeles för många gånger!
 
Snyggt och organiserat! Du ser direkt om du har glömt något, något som jag har gjort alldeles för många gånger!

Batteri och minneskort riskerar han nog fortfarande att glömma... något jag gjort irriterande många gånger. Det har blivit bättre sedan jag börjat ta för vana att trycka av en bild innan jag går ut genom dörren :)
 
Den där väskmodellen håller för att stå på... Iaf för mig på 80kg. ;)
Så den är även bra att ha med i folksamlingar för att få de där så väl behövda 20 extra centimeterna ibland. =)
 
Den där väskmodellen håller för att stå på... Iaf för mig på 80kg. ;)
Så den är även bra att ha med i folksamlingar för att få de där så väl behövda 20 extra centimeterna ibland. =)

Det är faktiskt inte att underskatta! Min mor känner en fotograf som ställde sig i en bricka med canapéer när han bevakade nobelmiddagen :) Han trodde att han klev upp på en pall...
 
har sett några sådana här varianter och tänker varje gång.. hur smidigt är den att bära med sig ? måste bli bra tyngd i en sån, måste ju vara när man bara ska fotografera max några meter från bilen.
inget för en naturfotograf tex.

¿?
 
Batteri och minneskort riskerar han nog fortfarande att glömma... något jag gjort irriterande många gånger. Det har blivit bättre sedan jag börjat ta för vana att trycka av en bild innan jag går ut genom dörren :)

Hahah trycka av en bild innan man lämnar hemmet??=)
Nej då jag har alltid 1 tomt minneskort i väskan
Batteriet kan jag inte åka ifrån eller jo kan o kan men sannolikheten är minimal=)

Mvh
 
har sett några sådana här varianter och tänker varje gång.. hur smidigt är den att bära med sig ? måste bli bra tyngd i en sån, måste ju vara när man bara ska fotografera max några meter från bilen.
inget för en naturfotograf tex.

¿?

95% av mina bilder är i naturen=) Skulle det komma en störtskur så finns det i botten en sopsäck, Står att den ska vara vattentät men det vågar jag inte lita på till 100% + att jag gjort hål i den för spännremmarna.Den väger faktiskt inte så mkt. Ska väga den när jag hittar en våg. Men va fasen alla har vi sett Hercules... Han dricker ju "Herculäsk" ;)

Ha det fint.

Mvh
 
Hahah trycka av en bild innan man lämnar hemmet??=)
Nej då jag har alltid 1 tomt minneskort i väskan
Batteriet kan jag inte åka ifrån eller jo kan o kan men sannolikheten är minimal=)

Mvh

:) Jag har oftast kameran löst över axeln eller i en liten axelremsväska, inte sällan har jag satt batteriet på laddning (har bara ett) och satt minneskortet i datorn för att tömma det. När det sedan plötsligt blir bråttom ut så ser kameran komplett och klar ut utan både minneskort och batteri och dessa glöms därför lätt i all hast. Så, istället för att försöka komma ihåg att kika i batteriluckan och minneskortsluckan så petar jag till avtryckaren en gång på väg ut genom dörren, händer inget så har jag glömt något :) Men det är kanske jag som är virrig... ;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.