Annons

Bygga skydd mot snö och regn

Produkter
(logga in för att koppla)

Douglas Johnsson

Aktiv medlem
Funderar på att bygga ett hus till min videokamera. Detta för att kunna montera denna på styret på min snöskoter. Det Måste alltså inte vara helt tätt, men i alla fall klara lite snösprut...
Jag funderar på att bygga det i plexiglas, och sen limma ett filter från systemkameran fram vid linsen. Föste till styret bygger jag själv, och kameran kommer att fästas i huset med stativfästet. Kommer det att hålla om jag bara limmar plexin? Den enda knappen jag behöver kunna komma åt är ju egentligen inspelningsknappen... Hur löser man det smidigast?

Är det någon som gjort något liknande till sin kamera, video eller inte spelar ju ingen roll, så principen är den samma.
Kom gärna med lite tips och trix.

Funderar på att bygga ett hus till min videokamera. Detta för att kunna montera denna på styret på min snöskoter. Det Måste alltså inte vara helt tätt, men i alla fall klara lite snösprut...
Jag funderar på att bygga det i plexiglas, och sen limma ett filter från systemkameran fram vid linsen. Föste till styret bygger jag själv, och kameran kommer att fästas i huset med stativfästet. Kommer det att hålla om jag bara limmar plexin? Den enda knappen jag behöver kunna komma åt är ju egentligen inspelningsknappen... Hur löser man det smidigast?

Är det någon som gjort något liknande till sin kamera, video eller inte spelar ju ingen roll, så principen är den samma.
Kom gärna med lite tips och trix.

Varför plexi? Plast blir skörare när det är kallt. Varför inte trä...ser inte lika coolt ut men antagligen mer funkis då du ändå måst öppna den för att manövrera kontrollerna.

Trä känns ganska avlägset, dels för att jag vill kunna se displayen, men det känns även som att det blir lite klumpigt. Jag vet inte om jag inbillar mig, men borde inte 6mm plexi vara mer stabilt än något trä som har samma tjocklek? Vill ju inte att "huset" ska bli för stort och klumpigt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar