Linda Karlström
Aktiv medlem
På jobbet har jag lyft frågan om att få bygga en enklare studio som står permanent på en plats, för produktfotografering. Som det är nu stället jag upp grejerna där det verkar rymmas när något ska fotas, och improviserar friskt.
Vad tror ni kommer behövas köpas in? Nu finns det 2 st studioblixtar.
Hur ska det ställas upp? All hjälp mottages tacksamt!
Det är främst produktbilder på produkter i Aluzink som jag fotar, den största är 135x95x116 cm, dock ska produkter ibland fotas med varandra. Bakgrunden ska vara vit, nu frilägger jag allt i Photoshop efter bästa förmåga, men vore fantastiskt om det gick göra redan när jag fotar!
Det är denna typ av produkt handlar det om.
Jag fotar även alla komponenter till dessa produkter, ner till minsta skruv. Objektivet jag har nu tycker jag inte jag kan komma nog nära med, vad rekommenderar ni till det? Nu har jag ett Canon 18-135 mm.
Vad tror ni kommer behövas köpas in? Nu finns det 2 st studioblixtar.
Hur ska det ställas upp? All hjälp mottages tacksamt!
Det är främst produktbilder på produkter i Aluzink som jag fotar, den största är 135x95x116 cm, dock ska produkter ibland fotas med varandra. Bakgrunden ska vara vit, nu frilägger jag allt i Photoshop efter bästa förmåga, men vore fantastiskt om det gick göra redan när jag fotar!
Det är denna typ av produkt handlar det om.
Jag fotar även alla komponenter till dessa produkter, ner till minsta skruv. Objektivet jag har nu tycker jag inte jag kan komma nog nära med, vad rekommenderar ni till det? Nu har jag ett Canon 18-135 mm.