Annons

Burk till 5D mk II

Produkter
(logga in för att koppla)

uncommon

Medlem
Då var det dags att uppdatera huset till en 5DMKII och letar efter en kompakt liten dator att ha med sig.

Lightroom 2.X, Photoshop CS4, Photomatix kommer rulla på maskinen och funderar på om Appels minsting, 13" med Intel Core 2 Duo ( länk: http://store.apple.com/se/configure/MB990S/A?mco=NjcxMTkwNg ) räcker, eller om man behöver ha mer kräm i processorn? Och om det finns någon motsvarande windows maskin som kan göra jobbet bättre?

Att klippa HD film är ganska uteslutet kan jag tänka mig?


Tacksam för erfarenheter och tips.
 
Det går bra att klippa HD-film på den nya MacBooken, jag gör det ibland på min "BlackBook" första modellen tror den är 3,5år gammal nu. Det går långsamt vid renderingar men funkar bra. Om du jobbar med förminskade filmklipp vid redigeringen så kan du byta ut dem mot de stora orginalen vid slutrenderingen så ökar du upp arbetstempot rejält. Bara att ge dig ut på Google och leta upp guider på hur man gör, finns mängder till diverse olika redigeringsprogram..
 
Jag går också i funderingar om den nya 13" Macbook Pro

Det som väger emot den är ju grafikkortet, som fortfarande inte är ett dedikerat ett, det stör mig lite då både Aperture och Photoshop CS4 drar nytta av grafikkortet. Processorn behöver du inte bekymra dig för dock, den räcker till.

Det som väger krafigt för är portabiliteten och priset på maskinen. Stoppa in mer minne i den och byt ut disken mot en snabb SSD (Intel X25-M), så har du ett litet monster till laptop
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.