Annons

Bugg CS4 / Win 7?

Produkter
(logga in för att koppla)

Roq

Aktiv medlem
När jag ska spara en fil så hamnar markören inte i "file name" fältet - för det finns inte längre! Den hamnar uppe bland de övriga filerna...
Visst det går fortfarande att spara men det är jäkligt struligt.
Någon idé`?
 

Bilagor

  • skärmdump save as.jpg
    skärmdump save as.jpg
    64.1 KB · Visningar: 333
Oj, det här var ju väldans intressant! Exakt samma problem.
Har Win 7 64 bit med svenskt språkpaket och CS4 på engelska. Växlade över till engelska i windows men inget hände.
Ska testa installera nya drivrutiner från wacom för jag har en bamboo som jag inte installerat drivrutinerna för än :)
 
Asch, synd. Ingen skillnad efter installation av pinfärska Wacom Bamboo drivrutiner...
Samma konstiga fel fortfarande. Kanske ska starta om datorn en gång...
 
Märkligt. Testade precis, problemet kom tillbaka direkt för mig när jag växlade över till engelska i W7.
 
Per: Hur löste du det? Kan du alltså få det att fungera? Jag har 64bit versionerna av bägge.
Märker du skillnad bara du växlar språk i språkfältet och sen startar CS4 eller gör du omstarter eller nåt annat?

Liksom du har jag varit ute och googlat och inte hittat någonting liknande.
 
testar ladda hem nya drivrutiner till grafikkortet men jag har svårt att tro att det ska bero på det...
 
Har CS4 möjlighet att välja vilken Spara som-ruta som man önskar? Antingen Windows' eller Adobes?

Om det är Windows' Spara som-ruta du använder så ska är det med största sannolikhet filen comdlg32.dll (engelsk version) i någon av mapparna System32 eller SysWOW64 som inte mår så bra. Troligtvis är det något program som du installerat som lagt dit den mindre bra filen. Om min installation har rätt version så är 6.1.7600.16385 rätt versionsnummer.

Mindre nogräknade programmakare kan ibland tvinga in äldre eller nyare felaktiga dll-filer och då kan man få liknande fenomen.

(Bör skriva att ovanstående är med reservation för att jag inte har läst in mig på Windows 7:s uppbyggnad ännu)
 
Per: Hur löste du det? Kan du alltså få det att fungera?

Tja, löste och löste, men som sagt - när jag kör engelskt visningsspråk i W7 (Ultimate) så finns inte problemet. Men jag kör ju RC1 (build 7100) och inte den version som finns på butikshyllorna - man får väl anta att problemet är fixat där annars hade vi nog hört mer om det..?
 
Tja, löste och löste, men som sagt - när jag kör engelskt visningsspråk i W7 (Ultimate) så finns inte problemet. Men jag kör ju RC1 (build 7100) och inte den version som finns på butikshyllorna - man får väl anta att problemet är fixat där annars hade vi nog hört mer om det..?

Jag har samma problem med RC1:an!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.