Annons

Bugg, bildvisning?

Produkter
(logga in för att koppla)

nysteanders

Aktiv medlem
Hejsan,

Jag undrar vad följande kan bero på:

1.) Jag tittar t ex på tumnagelbilderna i Bildkritik och vill kommentera en bild.

2.) Jag klickar på bilden och kommer in i "kommentarsläge". Men då visas inte bilden.

3.) Jag måste därför klicka på "Förstora" för att få se bilden.

Minsta bildstorleken och största bildstorleken visas alltså, men inte den mellersta, som ofta är den intressantaste.

Jag upplever att detta händer relativt ofta, även om jag inte funnit något system för när det händer. Fenomenet uppstår med såväl Firefox (1.0.2) som med Internet Explorer (6) under XP.

Som exempel kan jag ge min egen översiktssida:
http://www.fotosidan.se/gallery/listpic.htm?type=st&authorID=14756

Där beter sig varenda bild så.

Är detta ett känt fenomen/bugg, eller beror det på något annat?

Bilagor

• exempel.jpg
    exempel.jpg
    45.2 KB · Visningar: 88
Har du någon slags reklamdödare eller dylikt på din dator? Jag kör IE6/FF1.0.2/XP som du och ser bilderna utan problem.

Hej Christer!

Tack för snabbt svar!

Jag verkar ha funnit problemet nu:
Jag kör Zone Alarm Pro. Det fungerar som tänkt om jag ändrar inställningarna för "Ad blocking" från High --> Medium. (Inställningarna finns under "Privacy"). Enligt ZAP är skillnaden mellan dessa att High aktiverar "Block all banner ads" och tydligen upplevs bilden som en "banner ad".

Jag tycker fortfarande att det är mysko att det bara hände för vissa bilder men inte andra, och av någon orsak för alla bilder på min egen översikt. Det kanske helt enkelt beror på hur ZAP detekterar en annons.

Hur som helst- jag har funnit en workaround som inte stör mig i övrigt, så nu är jag glad och nöjd igen!

Tack för Sveriges bästa hemsida!

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto