supremeallah
Ny medlem
Hej, jag ska iväg på en studieresa till berlin om en vecka och behöver en ny kamera, men för tillfället har jag inte råd att lägga så mycket pengar. Trots att jag tänker "det är bara att köpa en" när det gäller den prisklassen fastnar jag i recensioner och forumtrådar. Skulle behöva lite hjälp och riktning eftersom jag inte är särskilt hemma på kameror.
Kameran behöver inte vara superkompakt och jag prioriterar utseende och känslan i handen högt. Har fastnat för ricohs kameror, älskar retrokänslan.
Jag har möjlighet att köpa en 1år gammal Ricoh Caplio GX100 för runt 2500, det skulle spräcka min budget, men är kanske värt det? Jag har också kollat på Ricoh R8 (2000
och R10 (1750
som jag gillar utseendemässigt, men är dem nåt att ha i övrigt?
Att GX100 har vidvinkel är ett stort plus eftersom jag fotar mycket byggnader.
Jag kan tänka mig att köpa en sämre kamera för att den är snyggare än konkurenten, men vill inte göra ett totalkorkat köp ändå.
snälla hjälp!
Kameran behöver inte vara superkompakt och jag prioriterar utseende och känslan i handen högt. Har fastnat för ricohs kameror, älskar retrokänslan.
Jag har möjlighet att köpa en 1år gammal Ricoh Caplio GX100 för runt 2500, det skulle spräcka min budget, men är kanske värt det? Jag har också kollat på Ricoh R8 (2000
Att GX100 har vidvinkel är ett stort plus eftersom jag fotar mycket byggnader.
Jag kan tänka mig att köpa en sämre kamera för att den är snyggare än konkurenten, men vill inte göra ett totalkorkat köp ändå.
snälla hjälp!