Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Brus? el. kanske nåt annat? EOS 400D

Produkter
(logga in för att koppla)

Aztrum

Medlem
På korten, om man förstorar dom riktigt mycket så kan man se i mörka partier små röda, gröna och blåa fläckar som syns tydligt.

När jag jämför med tidigare kort jag tagit och förstorar upp lika mycket så finns dom inte alls, för att de ska synas bäst tar jag ett kort med lins skyddet på så får jag en långtids exponering och då kan man se dom här fläckarna väldigt tydligt.

Jag hade det här problemet tidigare och gick till återförsäljaren och frågade vad det kunde vara, dom hade ingen aning och gav mig en helt ny kamera istället. Men nu verkar det som att problemet har kommit tillbaka, är det fel på hela serien? eller är det jag som gör fel?

Utöver det så är jag nöjd med kameran och det skulle vara trist om jag skulle behöva byta till nån annan kamera.

Hälsn.
/Christian

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar