Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bruksanvisning till ef 300/2,8

Produkter
(logga in för att koppla)

Siljefjord

Aktiv medlem
Är det någon som känner till var man kan få tag på bruksanvisning/instruktion till Canons 300/2,8. Jag har letat på Canons hemsida men inte hittat något. (jag har köpt en begagnad).

Är det någon som känner till var man kan få tag på bruksanvisning/instruktion till Canons 300/2,8. Jag har letat på Canons hemsida men inte hittat något. (jag har köpt en begagnad).
Jag har fått info från Canon support att Convena AB i Göteborg har detta, convena.se, tel 031-3342500

Hej

Jag har även märkt att den bakfokuserar något men jag får väl ta hjälp av Canon för att fixa det. Syns tydligt på bländare 2,8.

Mvh Mattias

Är det en 300/2,8 utan IS är den så pass gammal att man inte kan räkna med att Canon alls rör objektivet. De kan säkert justera sensorn i kameran men ligger felet hos objektivet kan kameran hamna fel på andra objektiv. Det är däremot inte ovanligt att kameran är felinställd och att detta först uppdagas med det tunna skärpedjupet på vanliga fotoavstånd med 300/2,8.

Ni är medvetna om att ni sitter och svarar på en fråga som ställdes för fyra år sedan va?

Nej inte förrän jag läste Johan Mårtenssons länk. Tack!

Objektivet funkar ju bra ändå men det där med att förinställa ett visst avstånd på fokus har jag aldrig provat, får testa detta imorgon.

Se där! Det är rätt ovanligt att TS inte gett upp eller redan löst sina problem på annat sätt i så gamla trådar, men i det här fallet var det uppenbarligen värt att väcka liv i tråden igen (även om det inte var den som väckte tråden som löste problemet) :)

Det där med att förinställa skärpan kan nog vara användbart i vissa situationer, men jag använde det aldrig på mina (Nikon) 70-200 och 300/2,8.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar