Annons

Bridgeproblematik

Produkter
(logga in för att koppla)

Riddarture

Aktiv medlem
Hej
Vid uppgradering från PSE8 till 10 fick jag som önskat ACR 6.7, problemet är att Bridge fortfarande använder ACR 5.7 vilket är en för gammal version som ej kan kan öppna de nef-bilder som är aktuella. Har gått från Nikon D3000 till D7000 och önskar göra RAW-behandlingen i Bridge, nu kan jag visserligen göra en RAW-behandling via PSE10, men jag tycker den i Bridge ger mer valmöjligheter. Någon som har en idé?

Niklas Larsson

Hej
Vid uppgradering från PSE8 till 10 fick jag som önskat ACR 6.7, problemet är att Bridge fortfarande använder ACR 5.7 vilket är en för gammal version som ej kan kan öppna de nef-bilder som är aktuella. Har gått från Nikon D3000 till D7000 och önskar göra RAW-behandlingen i Bridge, nu kan jag visserligen göra en RAW-behandling via PSE10, men jag tycker den i Bridge ger mer valmöjligheter. Någon som har en idé?

Niklas Larsson

Jag har forskat lite och det visar sig att PSE10 inte levereras med Bridge (PSE10 eng ver) utan man (Adobe) skickar med Organizer istället. Det RAW-program som följer med PSE10 innehåller endast 3 "flikar" för inställningar istf de 5-6 (för RAW inställningar) som fanns med Bridge vilket jag tycker är en dålig programutveckiing. Jag har på något sätt målat in mig i ett hörn. Jag vill ha möjligheterna med flera "flikar" när det gället RAW-inställningar samt kunna vidarbearbeta i PSE10. Är Capture NX ett alternativ?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar