Annons

Bridge synkar inte med Camera Raw längre

Produkter
(logga in för att koppla)

Jennifer86

Aktiv medlem
Hej!

Jag har fått problem med Adobe Bridge CS5. De ändringar jag gjort i bilderna i Camera Raw syns inte i Bridge. Flera av bildera är också helt oskarpa (som dom brukar vara en hundradels sekund innan allt blir skarpt liksom)...

Har rensat cachen utan resultat.

Någon som har någon idé om vad jag ska göra?

Tacksam för svar!

Jag gick in i Bridge - Edit - Camera Raw Preferences och sedan klickade jag på "Purge Cache". Ingenting hände. Var jag inne på rätt inställningar?

Det kanske hjälpte ändå! Dom bilder som inte synkar med Camera Raw visar fortfarande "fel", men om jag går in i dessa bilder och gör en liten justering i dem så synkas nu bilden med Bridge, och bilden ändras.

Tack för hjälpen, hoppas att det fortsätter att fungera nu så jag kan fortsätta att öva efter dina videos på högskolan i Jönköping! ;)

Hej jag hadde liknande problem och det löste sig med följande procedur, bara en varning bridge kommer att ställa in sig på standardvärden. Dvs som det såg ut när det installerades.
- Se till att Bridge inte är öppet. Ibland kan Bridge köras i bakgrunden så för att vara helt säker på att det är avstängt tryck på tangeterna Ctrl+Alt+Delete och välj sedan Aktivitetshanteraren. Klicka sedan på fliken Processer och se om ni har Bridge.exe i listan. Om ni har det så klicka på denna och välj sedan Avsluta process. Stäng ner fönstret efter att processen är avslutad.
- När Bridge är avslutat ska du hålla ner Ctrl tangenten och sedan dubbelklicka på ikonen för Bridge. (Detta kan du göra från skrivbordet eller startmenyn). Håll nere ctrl tangenten tills du får upp en ruta direkt vid start som frågar om ni vill återställa inställningarna. Bocka då i ruta ett och två för inställningar och cache och tryck sedan "OK". Bridge startar upp automatiskt med standardinställningarna.

Lycka till Michael

Finns det någon risk med detta, t.ex. att alla redigerade bilder också åker tillbaka till sin "ursprungsbild"?

Är det föresten något fel som jag har gjort med Bridge/Camera Raw/Photoshop som gjort att det blivit så här?

Hej igen

Jag hadde liknande problem och den här proceduren hjälpe mig och mina bilder bliv inte förstörda men "indexseringen" görs om en gång när du öppnar en map för första gången , dvs det skapas nya tumnaglar. Det är allt som händer. Men jag är långt ifrån support om du vill ha proffshjälp gör en felanmälan till Adobe det tar ett par dagar men du får hjälp där.

Michael

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto