Annons

Breeze Browser Pro

Produkter
(logga in för att koppla)

mikamb

Aktiv medlem
Hejsan skulle kolla om det är någon som är hemma i detta program och har lust att hjälpa mig . Jag vill skriva mitt namn så att det syns på bilder och fick tips om detta program . Jag har läst instruktionerna och jobbat parallellt med hjälptexten men någon skrift uppenbarar sig inte på bilden . Hur funkar det ? kör vista . Mvh Mikael
 
Jag har använt Breeze i flera år. Den enda funktion jag kan komma på är att när man skapar HTML så skalas bilderna ned och man kan lägga valfri text på bilden.

Tools / HTML
På fliken HTML page generation, välj Add watermark/caption to main image samt formattera utseendet med "Main Image Settings..."
 

Bilagor

  • Breeze_Watermark_Settings.jpg
    Breeze_Watermark_Settings.jpg
    23.1 KB · Visningar: 172
  • _mg_1729_std.jpg
    _mg_1729_std.jpg
    40.4 KB · Visningar: 174
Hej Lise-Lott och tack för ditt svar . Jag provade det som du beskrev och det fungerade men jag skulle vilja lägga skrift direkt på bilden utan att omvandla den till HTML . Jag fick för mig att du kunde under fliken Proofs lägga text direkt på en JPEG bild men jag kanske har fel . Tack för visat intresse . Mvh Mikael
 
Hallå Mikael!
(Ursäkta, jag skrev inlägget nedan innan jag hade kollat ordentligt på föregående inlägg, där beskrivs ju Watermark funktionen.)

Jag vill bara påpeka att funktionen i min version av breezebrowser finns watermark även under "Proofs" funktionen. Då slipper man gå via HTML...
/Peter




Det är nog en "vattenstämpel/Watermark" du är ute efter.

(Engelska menyer, Breezebrowser v2.9, skiljer säkert lite från din version)
Markera bild eller bilder
Gå in på funktionen Tools - Proofs ...
Under "Image size" finns funktioner du kan hoppa över.
Under "Image enhancement" kan du bl a välja att processa bilden (skärpa, nivåer etc) eller inte.
Där finns ockå "Watermark 1" och "Watermark 2" med respektive knapp för "Settings".
Gå in under "Settings" och välj "Watermark type" (skriva text eller lägga in en bild i bilden).
Skriv in din text...
Välj hur och var du vill att texten ska visas under "Appearance" och "Placement".
Tryck på "OK"
Under "Output settings" behöver du ställa in hur du vill ha den resulterande bilden:
Colorspace conversion - skippa om du vill bibehålla
Format: Jpeg eller nåt annat?
Quality: Om du har valt t ex Jpeg och vill bibehålla kvaliteten så välj 100.

Experimentera dig fram
Ursäkta om jag var övertydlig...
mvh
Peter
 

Bilagor

  • proofs-watermark.jpg
    proofs-watermark.jpg
    26.3 KB · Visningar: 131
Senast ändrad:
Jag vill bara tacka er för eran hjälp och nej Peter jag tycker din förklaring var så tydlig så att tom jag fattade , och det är jag tacksam för . Har nu lyckats med bedriften att sätta text på korten och är jätte nöjd . Mvh Mikael
 
Tack för ditt tips Peter. Nu lärde jag mig något. Frågeställaren fick sitt svar och jag lärde mig en ny användning av Breeze.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.