Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bracketing med -2 0 +2 på Dynax 5D?

Produkter
(logga in för att koppla)

Flaggskepp

Aktiv medlem
Tänkte ge mig på lite HDR-fotografering vid lämpligt tillfälle och tänkte testa med tre exponeringar, en underexponerad med två steg, en normalexponerad enligt vald ljusmätare och en överexponerad bild, men dom befintliga bracketinginställningarna som finns passar inte för det syftet, vad kan jag göra förutom att skruva på ratten manuellt?

Det blir dessutom bäst om du har kameran på stativ och då är manuell inst inget problem, tar lite längre tid bara.

Förvisso kan man göra det manuellt, bara undrade om det gick att göra med lite mer automatik ;)

Får väl ratta in lägena istället :)

lite pinsamt det här,
men var skruvar man på Dynax 5D, har faktiskt inte lärt mig det här med exponeringskompensation ännu, vilket dock verkar behövs, åtminstone soliga dagar då bilderna i A-läget nästan alltid blir överexponerade...

(nej, instruktionsboken ligger i på tok för säkert förvar i källaren, måste skärpa mig, läsa på bättre...)

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto