Annons

Bra starpaket för nybörjare?

Produkter
(logga in för att koppla)

Rosino

Aktiv medlem
Jag har tänkt att eventuellt skaffa en digital systemkamera, och har (mest pga priset) fastnat för Canon EOS 300 D 3,5-5,6/18-55 komplett.

Eftersom jag inte använt systemkamera förr, så är jag i detta skede inte beredd att satsa hur mycket pengar som helst.

Räcker med dethär paketet för att komma igång, eller är det något man borde köpa samtidigt, dvs som man inte klarar sig utan? Är det t.ex skäl att köpa extra batteri, minneskort, blixt el.dyl?
Program för överföring av bilder till datorn brukar väl ingå, om jag förstått rätt?

Naturligvis tar jag gärna emot förslag på andra "startpaket" också, men det bör vara i rimlig prisklass.

Tack på förhand!
 
hur mkt hade du tänkt betala för ditt 300D-paket?

minneskort skulle jag köpt, men det är såklart beroende på hur mkt som följer med. 1 Gb tycker jag räcker, iaf till att börja med.
 
Hade tänkt betala max 800€ i dethär skedet. Sen om jag märker att dethär är min grej så kommer jag nog antagligen att satsa mera. Därför är det bra om det finns tillbehör som passar, och 300D går väl att tilläggsutrusta en hel del, olika objektiv osv?
 
Om du ska köpa nytt så är 350d en bättre investering. Bätter kamer och lättare att sälja om det inte skulle vara din grej.

Det brukar inte ingå något minneskort, annars räcker grundpaketet gör generell fotografering.

Beroende på vad och hur du fotograferar så kommer du att behöva ytterligare prylar med tiden.
 
Tack för era svar!

Vad bör jag tänka på om jag köper begagnat - är det antalet tagna kort som är viktigast?
Jag kan bra tänka mej en begagnad kamera också, men eftersom jag inte vill köpa grisen i säcken så har jag varit tveksam då jag inte vet vad man bör kolla med begagande grejor.
 
en ny 350D i kit - 8500 eller lite mindre.
Du får ett 256mb minnes kort om du registrerar dig hos canon. Räcker inte till många bilder men bättre än inget.

Annars är en 300D kit begagnad ett bra köp.
Där kan du nog få ett minnes kort med och spara ett par tusen mot en ny 350D
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.