Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bra smidig kompakt systemkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

beingremixed

Ny medlem
Hej hej.
Jag är på jakt efter en bra och prisvärd kompakt systemkamera, som jag främst ska ha när jag fotar konserter. Den bör med andra ord ha en bra bildsensor för att kunna ta bilder i halvbra ljus. (Sedan får objektivet skapa magi för närbilder eller porträttbilder).
Har kollat lite på Sony A6000 samt Olympus Pen E-PL7, som storleksmässigt känns bra (och prismässigt).
Har ni några bra tips eller rekommendationer om dessa, eller andra kameror, så tas det gärna emot.
Tack tack.

Det var just prestanda som gjorde att jag övergav spegellöst till förmån för vanlig spegelteknik. det är några år sedan så det kanske inte är samma sak idag. Jag har sedan i alla fall varit väldigt nöjd med mina Nikon från insteg till mellanklass för just konsertfoton. faktum är att jag numera tar med mig min instegskamera D5100 på konserter men den bättre D7100 för allt annat.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar