Annons

Bra second hand - butiker i sthlm?

Produkter
(logga in för att koppla)

pwrdesign

Aktiv medlem
Hej!

Jag måste få tag på en enkel analog kamera imorrn (tisdag), och behöver tips på var jag ska gå.
Jag har varit på Myrorna i Skärholmen, Stadsmissionen Sätra, Bandhagens Loppis utan napp, trodde det skulle ligga drivvis.

Vilken är den bästa second hand butiken i sthlm för att hitta en kamera, det ska vara en skitenkel Point and shoot för en hundralapp max, trodde inte det skulle vara sådana problem :)

Även intressant med lite bättre äldre analoga som Konica Hexar och liknande.
 
På Myrorna Ropten, Myrorna Adolf Fredrik och Myrorna Fridhemsplan brukar det alltid finnas en hel del analoga kameror.
 
Det dyker upp emellanåt på Myrorna och Stadsmissionen. Jag såg att det fanns någon idag på Myrorna på Adolf Fredriks Kyrkogata. Den kan finnas kvar i morgon om du har tur.
 
Om jag minns rätt, slutade hela namnet på de där modellerna med "sensor".

De hade så klart inte någon sensor i den betydelsen vi nu lägger i ordet, utan det är det stora röda membranet i frammatningsarmen som man trycker på som kallades så. Det var Agfas sätt att försöka få knäppare att ta skarpare bilder, utan skakning.
 
Om jag minns rätt, slutade hela namnet på de där modellerna med "sensor".

De hade så klart inte någon sensor i den betydelsen vi nu lägger i ordet, utan det är det stora röda membranet i frammatningsarmen som man trycker på som kallades så. Det var Agfas sätt att försöka få knäppare att ta skarpare bilder, utan skakning.


Se där, ja den skjuter väldigt "mjukt" faktiskt :)
Första rullen i nu!

Men jag trodde att sensor kom ifrån de två CdS cellerna/sensorerna som sitter fram på objektivet, för att gå knapphändig info till fotografen gällande exponering/slutartider. (röd/grön diod i sökaren... som jag dock inte kan få lysa röd, den lyser alltid grönt...)

Anledningen till min jakt är denna tävling: http://www.35mmc.com/06/02/2015/win-leica/
Kul sätt att ta sig utanför sin comfort zone.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.