Annons

Bra sajt med Testbilder av alla gluggar samt märken

Produkter
(logga in för att koppla)
Nah, däremot är det en automatisk sökmotor som går igenom flickr efter bilder som har det valda objektivet i sin EXIF. En bra metasöktjänst, men nåt eget material, det har de inte.

Nah, däremot är det en automatisk sökmotor som går igenom flickr efter bilder som har det valda objektivet i sin EXIF. En bra metasöktjänst, men nåt eget material, det har de inte.
Okej!
Jag var väl kanske lite snabb där .. Tittade lite snabbt bara sen kopierade jag sajten och gick vidare bara. Men tänkte att det var fler som ville veta detta;)
-S-

Annars kan ni kika på photozon.de, de har testat mängder med objektiv av olika märken och redovisar värden för skärpa och annat.

Finns ingen sådan sökning på kombinationer, då får du leta manuellt eller ta hjälp av t.ex Google, lägg till site:pbase.com i sökorden.

Hmmm... jag hittar inte hur man t ex väljer att söka bilder tagna med en Canon 50D och en Canon 50/1,4

Det kan du göra på pixel-peeper.com som är nämnd här ovan.
Välj vilket obejektiv du vill filtrera ut och när sedan bilderna visas hittar du länken "Search for <objektivnamnet> images taken with specific camera".

Exempelvis ger följande länk alla bilder tagna med EF 135 f/2 och en EOS 40D:
http://bit.ly/fJzsIG

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar