Annons

Bra och smidig kamera för studio

Produkter
(logga in för att koppla)

Retrospect_swe

Ny medlem
Skall köpa kamera för att fotografera kläder på modell för att visa i webbshop.

Har beställt Visico Excel 300 Plus x 3 "blixtpaket" har tänkt att fota mot vit bakgrund!

Har en gammal Canon G2 som jag kan använda för att kunna börja lite!

Denna är ju seeeg som attan så jag funderar lite på en G11 men kan detta räcka till?

Eller skall man köpa en enklare systemkamera?

Kom gärna med förslag!

Tack på förhand

Leta upp en begagnad Nikon D300 nu när D300s har släppts på marknaden. Med den kameran och två objektiv AF50mm/1,8D och AF85mm/1,8D så är du redo ätt möta de högst ställda kraven på snygga studiobilder. Resten är upp till dig och din fantasi.

Leta upp en begagnad Nikon D300 nu när D300s har släppts på marknaden. Med den kameran och två objektiv AF50mm/1,8D och AF85mm/1,8D så är du redo ätt möta de högst ställda kraven på snygga studiobilder. Resten är upp till dig och din fantasi.

Har kollat lite men priserna verkar ligga på 8-10000 för bara ett hus! kanske lite i högsta laget för min budget just nu!

Finns det något "kit" man kan köpa som kan passa detta ändamål för 6-7000?
Kameran kommer att vara i "studion" hela tiden så jag är inte i behov av massa funktioner utöver det som behövs till studiofotografering för webb.

Hej,

Jag skulle vilja tipsa om att titta på en Canon 450D som går att få för omkring 5000 kr och att sedan köpa till en fast 50mm 1.8 som går på en dryg tusenlapp. Den gluggen ger mycket fin bildkvalitet för pengarna även om den känns som att den gått i backen (skramlar och har sig) även när den är helt ny. Det håller sig inom din budget. Man kan så klart köpa mycket bättre och dyrare kameror men det där är ett bra startkit som ger dig möjlighet att växa och utöka arsenalen med kameragrejor allt eftersom, någon stanns måste man ju börja! :)

Du skulle även kunna titta på att köpa till kitobjektivet 18-55 som skulle öka kamerans pris med någon tusenlapp, för oavsett vad folk säger så tycker jag att den presterar helt okej på de högre bländare som du kommer använda om du fotar i studio. Att köra det på någonstans kring 35 mm är smidigt om du vill fota helkropp utan att behöva stå väldigt långt ifrån modellen du fotar.

Lycka till
Fredrik

Har kollar runt lite nu på bl.a Canon 450D "kit"
http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=7459141

sedan har en del säljare rekommenderat följande Nikon D5000
http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=9303006

Till Nikon D5000 ingår även en blixt nu!

Priset är strax under 7000 med en skillnad på ett par hundra!

När jag sitter och läser och jämför teknisk data blir jag än mer förvirrad!

Men det få väl bli någon av dessa två!

Vilken skulle ni välja för studio fotografering?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar