Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bra mus att jobba med i photoshop?

Produkter
(logga in för att koppla)

bigsmooth

Aktiv medlem
Vill köpa en ny mus till min Macbook Pro. Är inne på Logitechs MX revolution som ideligen får bra betyg i recensioner. Någon som har denna som arbetar mycket i photoshop? erfarenheter av musen?

eller är det ritplatta som gäller för hela slanten?

Tack på förhand

Ritplatta har underlättat enormt mycket för mig, tog en stund att vänja sig men efter det vill jag inte vara utan.
Annars så borde ju en spelmus med hög "upplösning" vara prima, då kan man ju få väldigt exakta rörelser.

Jag har en MX Revolution och den fungerar bra ihop med Photoshop. Lite underlagsberoende ibland. Av nån anledning brukar jag kunna få mer exakta rörelser när jag har den direkt mot skrivbordet istället för musmattan. Den är dock överlägsen den optiska musen (också Logitech) jag hade innan.

Jag har dock en ritplatta också och skulle inte vilja vara utan den. Mycket kan man såklart göra med en mus, men till en del saker vill man verkligen ha en ritplatta för att uppnå bra resultat.

Kan rekommendera Både MX musen, och Wacom Intous brädorna.

Dock är det bra om man ger brädorna lite tid för tillvänjning, vilket inte är helt enkelt om man har en toppenbra MX mus några decimeter bort.

Brädorna är tryckkänsliga, så du kan få olika effekter beroende på trycket på pennspetsen. Trevligt att måla fram skärpa och ljus med justeringslager.

Nu har jag båda alternativen, men skulle musen gå sönder hadde jag köpt en likadan på stört!

Brädorna är tryckkänsliga, så du kan få olika effekter beroende på trycket på pennspetsen. Trevligt att måla fram skärpa och ljus med justeringslager.
För skattepengarna som kom häromdagen köpte jag en Wacom Intous4 M. Den är bara sååå bra! Jag använde den till både LR2 och CS4. Pennan är inte bara tryckkänslig, den är även lutningskänslig! Dock liite svårt att bemästra. Men övning ger träning! :)

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar