Annons

Bra laptop för fotoredigering?

Produkter
(logga in för att koppla)

hansobergs

Ny medlem
Hej, härjar en hel del med bild och film program på datorn men min gamla håller på att lägga av nu så jag tänkte kolla om ni tycker att denna verkar bra.

http://www.proshop.se/Barbar-dator/ASUS-G74SX-TZ256Z-17,3--2295066.html

Här är prestandan:

Core i7 2670QM / 2.2 GHz, RAM 16 GB, HDD 750 GB + 750 GB, Blu-Ray-skrivare, GF GTX 560M, Gigabit Ethernet, WLAN : 802.11b/g/n, Bluetooth 3.0, Windows 7 Ultimate 64-bitars, 17.3" Bredbild LED-bakgrundsbelysning TFT 1920 x 1080 ( Full HD ), kamera

kostar 16 k ,

Den borda klara det mesta va? Eller vad tror ni? Det enda jag är lite osäker på är grafikkortet men tror det duger va?

Rent prestandamässigt är den förstås toppen, kommer klara Photoshop/Lightroom utan några som helst problem. Huruvida skärmen är bra på att visa färger är förstås svårt att svara på, men det går säkert lika bra som på vilken annan laptop som helst.

Ovidkommande

Hej, härjar en hel del med bild och film program på datorn men min gamla håller på att lägga av nu så jag tänkte kolla om ni tycker att denna verkar bra.

http://www.proshop.se/Barbar-dator/ASUS-G74SX-TZ256Z-17,3--2295066.html

Här är prestandan:

Core i7 2670QM / 2.2 GHz, RAM 16 GB, HDD 750 GB + 750 GB, Blu-Ray-skrivare, GF GTX 560M, Gigabit Ethernet, WLAN : 802.11b/g/n, Bluetooth 3.0, Windows 7 Ultimate 64-bitars, 17.3" Bredbild LED-bakgrundsbelysning TFT 1920 x 1080 ( Full HD ), kamera

kostar 16 k ,

Den borda klara det mesta va? Eller vad tror ni? Det enda jag är lite osäker på är grafikkortet men tror det duger va?

Prestandan du nämner är i stort sett fullständigt ovidkommande. En ny laptop för 4-5 lax klarar 99% av kraven du kommer att ställa såvida du inte gör jättebilder på 100-tals megapixlar. Det viktiga är nog ändå prestandan på skärmen. Hur skärmen i aktuella fallet presterar har jag ingen aning om. Själv köpte jag en billig laptop för något år sedan för under 4 lax och den klarar att redigera och vis mina videofiler från EOS utan hack och att redigerar i ps är som en välsmord dröm jämfört med min 5-6 år gamla Delldator. Det man främst bör kika på och kolla recensioner på idag är nog trots allt skärmprestanda. (Bluerayskrivare kan ju också iofs vara ett plus om man nu tänker köra skivor på en sådan).
PS kör inte de senaste versionerna av PS - ligger några år och en handfull versioner efter men hittills har jag inget behov av uppgradering så kanske är senare versioner mer resurskrävande?

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto