Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bra "kompakt" digitalkamera för undervattensfoto..

Produkter
(logga in för att koppla)

fredric_citrus.nu

Aktiv medlem
Jag är på jakt efter en bra kamera för undervattenfotografering (max 40 meter),i kompaktutförande.

Jag håller på att titta på följande kameror.
Canon Ixus 700
Canon Powershot S1/2
med tillhörande undervattenhus.

Vet inte om dessa är optimala, men jag gillar Canon, och har minneskort idag till min EOS.
Vad är era synpunkter, alltså ni som dyker med kamera. Alla hus verkar ha blixtspridare idag oavsett tillverkare. Vad skall jag tänka på? Vill ha en kamera som är lätt att hantera, har en lågt pris, knäpper bra bilder och har en hos som kan hanteras. (Låter väl som alltid...) Samtidgt så vill jag ha en liten kompaktkamera som jag kan ha med på vandringar etc.

Kom gärna med era rekommendationer och förslag. Allt är välkommet, ser helst rekommendationer för er som dyker eller känner någon som dyker med den typen av kamera, samt för och nackdelar.

Tack på förhand!

Fredric
[www.glädje.nu]

PS. Jag har en systemkamera för landfoto, så det är inget krav på 9 Megapixel, men en bra optik är viktig.. DS.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.