Annons

Bra fototidning

Produkter
(logga in för att koppla)

roding

Aktiv medlem
Jag hittar ingen aktuell diskussion om fototidningar här. Om den finns, skicka gärna en länk.

Men till saken. Jag gillar naturfoto. Jag har inget emot att det blir en smula uppblandat med friluftslivsdetaljer och kanske lite annat, men det ska i princip vara naturfoto, personliga betraktelser, artiklar, bilder och bilddiskussioner med mera med mera.

Inga lättklädda tjejer, dom skiter jag i. Och testerna av nya hus och optik likaså, det är bättre med internet. Och jag vill slippa läsa snack om att digitalt skulle göra blinda moster Agda till en proffsfotograf. Bilden i fokus.

Och, förutom svenska, så förstår jag bara engelska och skånska :)

Där har ni förutsättningarna. Ge väldans gärna tips! :)

hälsningar
Magnus

Senast ändrad:
Det låter som om Camera Natura kan vara något för dig. Ges ut av Camera Natura Förlag AB, tyvärr bara 4 ggr om året.

Kolla in "Imagine fx".. ett magasin som ofta har med fotografer men också många andra kreatörer..
Ett magasin där olika medium flyter samman.

Svenska Fredrik Ödman har en Workshop (foto++) i nuvarande numret. SEVÄRT!

**

Annars gillar jag den amerikanska tidningen Outdoor photographer som är en systertidning till den engelska Outdoor photography. Den senare är ok men lite för engelsk i innehållet/stilen enligt mig.

MVH Niclas,

Ps, www.fredrikodman.com

jag prenumerar på flera amerikanska tidningar,
just för att dollarn är så låg så blir det väldigt billigt,
t ex Outdoor Photography kostar ca 20-21 kr/nummer då man prenumerar ett helår.
Pressbyrån tar väl typ 90 spänn/styck.
annat tips-
popular photography and imaging, inte världens bästa fototidning precis, men vid en helårsprenumeration betalar man ca 13,50 kr/nummer vilket är löjligt billigt. Borde ju vara dyrare än sa att bara skicka tidningen från staterna.

Dessutom är Shutterbug en bra tidning. Tar sig an frågor du eftersträvar och riktar sig mer mot halvproffs och entusiastiska amatörer. Helårsprenumerationen är billig också. Runt 21-22 kr per nummer.

De engelska tidningarna är bara till att glömma när pundet är nästan 14 kr. Och tyska begriper jag mig inte på.

här är ett gäng bra länkar,
till såväl papperstidningar som BRA
internettidningar och nyhetsbrev och så vidare.

http://www.photosecrets.com/links.magazines.html

glömde nämna den kandensiska tidningen
PHOTOLIFE
mycket bra tidning, fast lite dyrare,
kommer med sex nummer/år och kostar med nuvarande dollarkurs ca 45kr/nummer.
Fast denna finns inte, så vitt jag vet, i Press-stopp-utbudet.

christianhylse skrev:

Outdoor Photography kostar ca 20-21 kr/nummer då man prenumerar ett helår.

Kollade på länken till press-stop och konstaterade att det finns en Outdoor Photographer och en Outdoor Photography.

Nån som vet nåt om de blaskorna och kan rescencera?

//Anders

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar