danneman
Aktiv medlem
Jag är ute efter en trevlig skärm som kan justeras tillräckligt mycket för att använda till grundläggande bildbehandling. Har än så länge enbart ställt in färger etc. med Adobe Gamma.
Min budget pekar mot CRT runt 19". Vikt/utrymme/strålning etc. spelar heller ingen roll för mig.
Vad får man ge för en som har tillräckliga inställningar? Vilkna kontroller bör man ha på en CRT? Skiljer sig kraven gentemont TFT/LCD?
Verkar denna vettig?: Samsung Syncmaster 997MB
Som sagt lite vägledning tack!
(Har en 17" HP75 sedan tidigare, säkert 6-7 år gammal, så mina krav är inte skyhöga).
Andemeningen är att jag vill ha schysst återgivning men är ej intresserad av att betala en massa extra för att få en plattskärm!
Så blir det en bra uppgradering för mig med en CRT för max 2000kr?
Min budget pekar mot CRT runt 19". Vikt/utrymme/strålning etc. spelar heller ingen roll för mig.
Vad får man ge för en som har tillräckliga inställningar? Vilkna kontroller bör man ha på en CRT? Skiljer sig kraven gentemont TFT/LCD?
Verkar denna vettig?: Samsung Syncmaster 997MB
Som sagt lite vägledning tack!
(Har en 17" HP75 sedan tidigare, säkert 6-7 år gammal, så mina krav är inte skyhöga).
Andemeningen är att jag vill ha schysst återgivning men är ej intresserad av att betala en massa extra för att få en plattskärm!
Så blir det en bra uppgradering för mig med en CRT för max 2000kr?