Annons

Bra bok för nybörjare i CS3

Produkter
(logga in för att koppla)

johanpehrson

Aktiv medlem
Tjena!
Jag är ganska nybörjare i Photoshop CS 3 o funderar på att skaffa mig en bok som är enkel att förstå sig på o tar det från början.
Har kikat på Scott Kelbys Photoshop CS3 för digitalfotografer o den verkar bra tycker jag.
Har ni någon annan att rekommendera?
Är Scott Kelbys en bra bok för nybörjare?

Tacksam för tips på detta!

MVH Johan P
 
Jag kan verkiligen rekommendera Moderskeppets DVD-filmer. För mig var det mycket lätt att ta till sig kunskapen. Lättare än att läsa bok. Jag har förvisso även Scott Kellbys bok om CS3 och den är bra, men för mig var det lättare att komma in i PS med hjälp av dessa DVD-filmer. Finns massor att titta på www.moderskeppet.se. Mina datorkunskaper är begränsade så jag kan inte hjälpa med snygg länk som många andra gör här på fotosidan. Kanske någon som läser detta kan tipsa om hur man gör länkar. mvh Stefan Andersson
 
Håller med om att moderskeppets DVD-kurser är alldeles utmärkta. Det är perfekt att se ett avsnitt, pausa, och själv göra övningarna en stund för att sedan fortsätta. Följer även med övningsbilder på DVD:n. Jag känner redan att jag lärt mig ganska mycket, men det finns såklart hur mycket mer som helst att lära.
 
och kelbys böcker är mycket bra för att lära sig photoshop
dom används bla i moderskeppets distans kurs och är en av dom bästa
 
Tackar för svar!!
Det blir att beställa Kelbys bok och kolla moderskeppet, börjar med deras gratiskurs online sen är det väll bara att sitta o jobba o testa i programmet.

mvh Johan
 
Scott Kelbys böcker är bra om du inte bryr dej om funktionerna fungerar.
Hans böcker går ut på: "Ska du göra så här med en bild", gör då så här - tryck på den knappen först, sen den, och sen den..."

Dvs, han förklarar dåligt själva funktionerna i CS3.

Däremot har jag en Lighroom 2 bok av Martin Evening och den är jag mycket nöjd med. Vet inte om han skrivit nån CS3 bok.
 
Jag rekomenderar Ben Willmores bok CS3 studio techniques.
Fantastisk bra bok som förklarar hur allting fungerar på ett mycket enelt och pedagogiskt sätt. Den är dyr men värd varenda krona.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.