jac38
Aktiv medlem
Jag har bilder som jag vet ÄR bra men upplagda på tex Bildkritik får jag knappt någon som tittar och ofta inte en enda kommentar. Att vi antagligen drunknar i upplagda bilder är nog inte mycket att fundera över, och när en bild glidit ner ett par rader/sidor så kommer folk aldrig dit länge. Det handlar ju inte om att förbjuda folk att lägga upp bilder men man borde koppla ihop några funktioner eventuellt. Om man satte egna givna kommentarer, som innehåller minst X antal bokstäver/ord (så inte "bra bild" räcker), med rätten att lägga upp bilder, samt att koppla ihop antalet visningar en bild hinner få, tex till 20 nya bilder till lagts upp på Bildkritik, men hastigheten den faller i listan. Alltså så att alla bilder inte försvinner för tittaren med samma fart utan de som tittats på, antagligen de bättre bilderna, tar längre tid...
Jag tror inte på förbud att lägga upp bilder men inte heller att allas bilder "förtjänar" samma uppmärksamhet och framför allt att ge konstruktiv kritik, som tar tid och engagemang, dels borde belönas, kanske med rätten att själv lägga upp fler bilder, men också att tvinga de som vill lägga upp bilder och få kritik, att själva vara beredda på att ge andra samma sak. Det fungerar inte längre att låta ett litet fåtal medlemmar göra det. Vill man ha feedback får man också ge det....
MVH
Jacob Boman
Jag tror inte på förbud att lägga upp bilder men inte heller att allas bilder "förtjänar" samma uppmärksamhet och framför allt att ge konstruktiv kritik, som tar tid och engagemang, dels borde belönas, kanske med rätten att själv lägga upp fler bilder, men också att tvinga de som vill lägga upp bilder och få kritik, att själva vara beredda på att ge andra samma sak. Det fungerar inte längre att låta ett litet fåtal medlemmar göra det. Vill man ha feedback får man också ge det....
MVH
Jacob Boman