Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bra böcker?

Produkter
(logga in för att koppla)

tardwe

Medlem
Någon som känner till några bra böcker som behandlar studiofotografering?

- Ljussättning
- Utrustning
- Tekniker
m m

För en nybörjare...

/Tård

Tycker att boken "porträttfotografering" av Lennart Nilsson och Ulf Sjö(ström/stedt?) är bra, den är uppdelad på två, Först Lennarts del som mycket koncentrerar sig på utrustningen och det praktiska, sen Ulfs del som mer koncentrerar sig på naturligt ljus och förhållandet till modellen.

En liten nackdel med den boken (Porträttfotografering), som jag också letat, är att den ges inte ut längre. Slut på förlag och slut hos de bokhandlare jag frågat. Tyvärr...

En bok jag blivit rekommenderad att titta på istället är: Photographing People: Portraits, Fashion, Glamour.

Den är på engelska men ska tydligen vara vettig.
Finns exempelvis på: http://www.adlibris.se/shop/product.asp?isbn=2880466520&mscssid=ECMJF1FAUCAG8MS2P22E814U9XXW04VE

Ännu billigare om man beställer från England. Verkar förövrigt finnans en myriad av böcker på engelska... svårt välja bara.

Någon som har snypunkter på denna bok ellar någon annan?

Läste boken Porträttfotografering för ett tag sen. Gillade inte den, även om den var ok. Kan ju vara värt att lånan den på biblioteket. Allra bäst är att lära av sin egen erfarenhet! :)

Lycka till..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar