Annons

Bröllopskonsultation, igen

Produkter
(logga in för att koppla)

Gunnar Persson

Aktiv medlem
Jag har ett bröllopsuppdrag till helgen och undrar om någon har tips på hur man kan locka fram leende och skratt, förutom att säga roliga saker.

Vidare tar jag tacksamt emot förslag på lämpliga miljöer mellan Stockholms innerstad och Märsta. Jag har frågat dom om det är något ställe som betyder något speciellt för dom själva, men jag antar att ställe väljs efter mina förslag. De platser jag själv har i åtanke är: Stadshusparken, Hagaparken, Steninge slott.

Tack på förhand!

Här är ett förslag :

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?set=lp&ID=123540

Kom ihåg att förberedelser och gott om tid är och A och O. Jag rekar - besöker - så gott som alltid miljöer några dagar innan. Men ibland hittar jag kanske inget väsentligt i själva miljön men jag får bearbeta fotograferingen i lugn och ro.

Din arbetsentusiasm och glädje smittar av sig på dem. Om de skrattar till lite så var på dem direkt och vråla "-ja, där - vad fint, ja ja jääättebra kanoon!!!" etc Jag lovar att så länge du gastar kommer de att fortsätta skratta och le. Jag kan bli rätt upphetsad när jag ser att det blir bra, och det har en positiv effekt så mycket har jag märkt...

Lycka till Gunnar !

Kan ju vara idé att öva med några andra personer som kan agera brudpar, under olika förhållanden, som inomhus, utomhus i sol, moln och regn, blåst, vindstilla, varmt och kallt, om det är första gången att plåta brudpar, för att undvika de värsta misstagen på den stora dagen.

/Roland som föreslår att att länderna i EU erbjuds att ansluta sin valuta till den svenska kronan.

Kom igen Gunnar, jag vill veta mer! Vad har du för planer, vilka bildidéer piskar ditt inre - vad tror du dig kunna göra och vad är du rädd att du inte kan göra i helgen??? :)

Bröllopsfoto är alltid lika triggande, före som efter. En utdragen skräckhärlig tillfredsställelse. ;)

För att vara säker på att få med allt brukar jag planera in att först ta porträttbild på bruden, halvbild, helbild, likaså på brudgummen, sedan likadant på brudparet tillsammans så att man får några klassiska, när jag sedan tagit dom brukar jag improvisera tillsammans med brudparet..
Lycka till!

Just det, reka först, ta god tid på dig, gör klart för brudparet att det verkligen tar tid, och ta massor med film..

WorldInMyEyes skrev:
Kom igen Gunnar, jag vill veta mer! Vad har du för planer, vilka bildidéer piskar ditt inre - vad tror du dig kunna göra och vad är du rädd att du inte kan göra i helgen??? :)

Bröllopsfoto är alltid lika triggande, före som efter. En utdragen skräckhärlig tillfredsställelse. ;)

Håller med, bröllop är kul och utmanande och sätter inblandade på hårt prov. Paret ifråga vill ha ganska traditionella (classic) kort, med något inslag av "new style". Vi har kommit fram till att ta både s/v och färg innan vigseln under ca 1½ timma vid Steninge slott alt. Rosersbergs slott. Vid spöregn blir det nog Stadshusparken (pelargången). Under och efter själva vigseln blir det "reportage". I kyrkan blir jag ganska begränsad, då lämplig och diskret plats längst fram saknas. Min bästa plats kommer att vara läktaren. Jag kommer även att ta lite mingel- och gratulationsbilder samt samlingsbild vid festlokalen samt några kompletterande porträttbilder.

Rent fotografiskt kommer jag att arbeta ganska mycket med stor bländare, upplättningsblixt, olika miljöer (grönska, vatten, trappa etc). En utmaning ligger i att han är drygt 30 cm längre än hon. Min inställning är att "det är så de ser ut" så inget fejk är aktuellt. Hon tittar upp på honom och han tittar ner på henne. Han sitter på en bänk och hon omfamnar honom bakifrån o dyl. Jag gärna emot fler idéer på vad man kan göra i ett sånt fall.

P.S. Jag gillar ditt bröllopsalbum, särskilt Lotta & Martin, samt Caroline (högsta betyg).

Ja pefekt, då känner jag mig lugn ;) Det låter ju fint som snus det där! Läktaren är ju dessutom rätt behaglig att sitta på för man har ju inte allas blickar på sig hela tiden...

Längden är ju ett problem, men du har nog rätt inställning. Sittandes så minskar ju skillnaderna också. En picnicksituation kan vara en grej, med lite champagne och så, men nu har ni redan programmet klart och det låter bra.

När det gäller "det naturliga fnittret" kan man vara tvungen att beodra dem lite - typ att när hon står bakom honom där han sitter så säg till henne efter du kört några "säkra" att bita honom lite i örat, nafsa, pussa etc. det kan ju ingen göra och bevara allvaret...

Janäe, du har ju koll på allt och har säkert en vass plan - det är bara lycka till !

(Ja! - tack förresten! :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar