Annons

Bröllopsfoto inför mina farföräldrars guldbröllop

Produkter
(logga in för att koppla)

zacco666

Ny medlem
Hej!
Jag har blivit ombedd av familjen att ta ett "något" försenat bröllopsfoto på mina farföräldrar inför deras 50:e(!) bröllopsdag, dom tog nämligen inget när de gifte sig. Dom är ju nu ganska gamla och kanske inte så pigga på att posera en massa osv... Skulle vilja ha en del tips på hur jag ska göra med ljus, bakgrund, omgivning och poseringar, allt som kan ge inspiration och tips mottages tacksamt! Vill ge dom ett riktigt fint foto och ingen alldaglig tråkig poseringsbild.
Tack på förhand,
Emelie

Jag ser tre bilder framför mig som du kanske kan sätta ihop till en slags triptyk.
- Den första är kanske den mest ordinära när du plåtar dem i deras hem i befintligt ljus. De kanske sitter i soffan och ljuset kommer in från sidan. Det ska likosm var dem i deras hemmamiljö.

- Det andra är en helkroppsbild bakifrån i motljus. Deras kroppar är mer som mörka siluetter och de kanske står bredvid varandra och håller om varandra.

- Det tredje är en närbild på deras händer. Svartvit bild. En närbild på deras händer när händerna håller i varandra. Man ser tidens spår i händerna och kanske även vigselringen...

Kan bli en rätt fin triptyk - va?

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto