Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Bröllop - reflexskärm
- Trådstartare FouFoto
- Start datum
Shagwell
Aktiv medlem
Lasolites 75cm guld fungerar bra, om du inte kör för breda glas - ju längre från motivet du ska reflektera ju större skärm behöver du (om du inte vill ha ett väldigt hårt ljus). Den ger ett varmt och trevligt ljus samt kostar endast några hundringar.
Det går även bra att använda frigolit eller papper om budgeten är tight.
Det går även bra att använda frigolit eller papper om budgeten är tight.
FouFoto
Aktiv medlem
Det är ju alldeles lysande Svante!
Tusen tack!
matnyttige
Aktiv medlem
Du kan få låna min om det bara är några dagar det handlar om (vit/guld).
FouFoto
Aktiv medlem
matnyttige skrev:
Du kan få låna min om det bara är några dagar det handlar om (vit/guld).
Strålande!
Jag behöver låna det lördagen den 2 augusti.
M v h
Thomas Foughman
Uffe_Nordholm
Aktiv medlem
Jag kan tipsa om en pryl jag har gjort, fast utan att haft tillfälle att prova den än.
För att göra en hemmagjord reflektor behöver du:
1 gammalt cykeldäck
aluminiumfolie
tyg
lim (helst kontkatlim eller annat som är mjukt).
Börja med att skära bort 'däcket' från cykeldäcket. Det du vill ha är bara den gummiklädda stålvajer som finns i vardera kant, och som hamnar mot fälgen i vanliga fall. När du skurit loss en av vajrarna (och kanske trimmat bort lite gummi) använder du den för att mäta upp en cirkel på tyget. Du behöver minst 5 cm extra runt om vajern. Klipp ut cirkeln och vik kanterna över vajern. Nu syr du fast kanterna på insidan, så att tyget sitter fast (se bara till att det blir någorlunda spän). Sista steget är att limma fast aluminiumfolie på ena/båda sidorna, så har du fått dig en reflektor.
Den jag gjort mig har kostat under hundralappern. Det dyraste var nog tyget, för cykeldäcket hade jag tiggt till mig i en cykelaffär (gammalt sprucket och helt oanvändbart som däck).
För att göra en hemmagjord reflektor behöver du:
1 gammalt cykeldäck
aluminiumfolie
tyg
lim (helst kontkatlim eller annat som är mjukt).
Börja med att skära bort 'däcket' från cykeldäcket. Det du vill ha är bara den gummiklädda stålvajer som finns i vardera kant, och som hamnar mot fälgen i vanliga fall. När du skurit loss en av vajrarna (och kanske trimmat bort lite gummi) använder du den för att mäta upp en cirkel på tyget. Du behöver minst 5 cm extra runt om vajern. Klipp ut cirkeln och vik kanterna över vajern. Nu syr du fast kanterna på insidan, så att tyget sitter fast (se bara till att det blir någorlunda spän). Sista steget är att limma fast aluminiumfolie på ena/båda sidorna, så har du fått dig en reflektor.
Den jag gjort mig har kostat under hundralappern. Det dyraste var nog tyget, för cykeldäcket hade jag tiggt till mig i en cykelaffär (gammalt sprucket och helt oanvändbart som däck).