Annons

Bröllop Lidingö kyrka & Långängens gård - tips?

Produkter
(logga in för att koppla)

fredrikb81

Aktiv medlem
Hej!

Skall fota min svägerskas bröllop i Lidingö kyrka, med efterföljande fest i ladan på Långängens gård. Har inte fotat på dessa platser tidigare, så tänkte se om det är någon här som har några tips.

Ett par frågor:
  • Hur är kyrkan ljusmässigt? Hade tänkt att kombinera 35/1.4 och 70-200/2.8IS, men om kyrkan är särskilt mörk kanske det är bättre att skippa zoomen och gå på 85/1.2?
  • Har ni några bra tips på location(s) för parfoton i närheten av kyrkan (kort biltur går bra)? Jag är dåligt bekant med Lidingö.
  • Samma som ovan men om det regnar, någon som har något bra "backup"-ställe där man är skyddad?
  • Ladan där festen skall hållas har mörka träväggar och tak, vilket jag inte har mycket erfarenhet av. Att bara studsa blixten är väl inte att tänka på, men jag tänkte ta ett rejält stort vitt bouce card för att få åtminstone en del vitt ljus framifrån. Någon som har andra tips i motsvarande situation?
  • Andra tips på bra platser i anslutning till gården/festlokalen för poserade bilder?

Tacksam för alla eventuella tips!

Hälsn,
Fredrik

Säg till om du behöver en assistent! :) Ska fotografera mitt första bröllop i augusti och behöver hänga på någon erfaren för att få tips/inspiration/kunskap om bröllopsfotografering!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar