Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bråttom: FTP-strul

Produkter
(logga in för att koppla)

micke80

Aktiv medlem
Skall leverera 4 bilder till en kund via FTP i morgon (behöver lägga upp dem ikväll) och naturligtvis har servern lagt ner... Är det möjligen någon här som kan låna ut en inloggning och plats nog för 4st bilder på knappt 20Mb styck?

Håller tummarna!!

/Micke

Kolla din mail.

Så har du en inloggning på min FTP :) *strax*

Såg att fler har svarat, men eftersom jag lägger mig nu skadar det ju inte med lite strulredundans :)

Tja !
Använd dig av photobucket som naturligtvis är gratis!
Registrera dig och tanka upp bilder, där kan du sedan välja hur kunden skall få tillgång till bilden.

Kan man bli något annat än glad!!! Man kan alltid räkna med fotosidans medlemmar :eek:)
Jag har redan fått en inloggning av Håkan så jag tackar och bugar DJUPT till dig Erik för erbjudandet och dig Magnus för tipset!

Tack igen allihop!
(o: Micke :eek:)

Kika lite på den här länken, alla ni som vill ha tillgång eller möjlighet att dela ut utrymme.

Inte så tokigt att ha tillgång till filer och bilder, när man är ute på luffen... Eller varför inte ladda upp backup på bilder som tas under resorna.

Man kan aldrig vara nog försiktig med sin bildskatt!

http://www.netpod.se/

Tillf. bildlagring

Hej jag har laddat ner Netpod den fria versionen och skickat några bilder på 4-5 Mb, jag sitter på 2 mbs ADSL, tycker nog att det segar riktigt ordentigt.Jag hade tänkt att man skulle kunna ladda upp biderna något snabbare.
Är det någon annan som har erfarenhet av N.p. och hastigheten på uppladdningstiderna.
Skulle tiderna bli detsamma om man ställde en egen server här hemma och laddade in på den?
Jag tror att där jag kan ladda upp biderna kommer det att finns ett Cat5 100 mbs network som vi får dela på och då kommer det förmodar jag att det kommer att gå smabbare, väl hemma så kan man kanske acceptera den längre nedladdningstiden.

Andra förslag?

Eliaz.

Jag vet inte hur fort det går till netpod, men en egen server och 2 MBit anslutning brukar ge en snittöverföringshastighet på runt 150 kB/s iaf. 2MBit ger en något högre hastighet teroetiskt, men det landar tydligen där praktiskt. (Tittar på statistik från mina vänner som jag vet har 2MBit som laddar upp på min server.

Bengt, sitter du på ADSL har du säkert inte symmetrisk hastighet upp och ned. Har du t ex Telia med 2 mbit ner har du bara 0,4 mbit upp.

tider

Javisst jag har Teli det kanske förklarar en del, jag skall klocka tider lite senare i dag eller i morgon.
vi hörs

Eliaz.

Jim skrev. Bengt, sitter du på ADSL har du säkert inte symmetrisk hastighet upp och ned. Har du t ex Telia med 2 mbit ner har du bara 0,4 mbit upp.

Visst är det så, men nu handlade det ju om att föra in bilder utifrån till en eventuell server, och då är det 2 MBit som gäller...
Fast, när jag läser noga inser jag att Bengt nog sitter hemma.... Och då Bengt, då går det självklart snabbare om du skulle ha servern hemma... För då är det som sagt bara en knapp halvMegabit ut...

Nu när jag provar så sitter jag hemma, men till sommaren är jag på IOM. och fotar Pure roadracing och det är då som jag vill ha möjlighet att skicka hem bilderna samt att sprida riskerna med att inte förlora bilderna av någon anledning.

Eliaz

Då är svaret som Jim skriver, att skicka data UT från dig själv går långsammare än att skicka det IN till dig. Med en ungefärlig faktor 4 på ett 2MBit ADSL.

ANNONS