Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Bråttom: FTP-strul
- Trådstartare micke80
- Start datum
Chet
Avslutat medlemskap
Kika lite på den här länken, alla ni som vill ha tillgång eller möjlighet att dela ut utrymme.
Inte så tokigt att ha tillgång till filer och bilder, när man är ute på luffen... Eller varför inte ladda upp backup på bilder som tas under resorna.
Man kan aldrig vara nog försiktig med sin bildskatt!
http://www.netpod.se/
Inte så tokigt att ha tillgång till filer och bilder, när man är ute på luffen... Eller varför inte ladda upp backup på bilder som tas under resorna.
Man kan aldrig vara nog försiktig med sin bildskatt!
http://www.netpod.se/
Eliaz
Aktiv medlem
Tillf. bildlagring
Hej jag har laddat ner Netpod den fria versionen och skickat några bilder på 4-5 Mb, jag sitter på 2 mbs ADSL, tycker nog att det segar riktigt ordentigt.Jag hade tänkt att man skulle kunna ladda upp biderna något snabbare.
Är det någon annan som har erfarenhet av N.p. och hastigheten på uppladdningstiderna.
Skulle tiderna bli detsamma om man ställde en egen server här hemma och laddade in på den?
Jag tror att där jag kan ladda upp biderna kommer det att finns ett Cat5 100 mbs network som vi får dela på och då kommer det förmodar jag att det kommer att gå smabbare, väl hemma så kan man kanske acceptera den längre nedladdningstiden.
Andra förslag?
Eliaz.
Hej jag har laddat ner Netpod den fria versionen och skickat några bilder på 4-5 Mb, jag sitter på 2 mbs ADSL, tycker nog att det segar riktigt ordentigt.Jag hade tänkt att man skulle kunna ladda upp biderna något snabbare.
Är det någon annan som har erfarenhet av N.p. och hastigheten på uppladdningstiderna.
Skulle tiderna bli detsamma om man ställde en egen server här hemma och laddade in på den?
Jag tror att där jag kan ladda upp biderna kommer det att finns ett Cat5 100 mbs network som vi får dela på och då kommer det förmodar jag att det kommer att gå smabbare, väl hemma så kan man kanske acceptera den längre nedladdningstiden.
Andra förslag?
Eliaz.
casting
Aktiv medlem
Jag vet inte hur fort det går till netpod, men en egen server och 2 MBit anslutning brukar ge en snittöverföringshastighet på runt 150 kB/s iaf. 2MBit ger en något högre hastighet teroetiskt, men det landar tydligen där praktiskt. (Tittar på statistik från mina vänner som jag vet har 2MBit som laddar upp på min server.
casting
Aktiv medlem
Jim skrev. Bengt, sitter du på ADSL har du säkert inte symmetrisk hastighet upp och ned. Har du t ex Telia med 2 mbit ner har du bara 0,4 mbit upp.
Visst är det så, men nu handlade det ju om att föra in bilder utifrån till en eventuell server, och då är det 2 MBit som gäller...
Fast, när jag läser noga inser jag att Bengt nog sitter hemma.... Och då Bengt, då går det självklart snabbare om du skulle ha servern hemma... För då är det som sagt bara en knapp halvMegabit ut...
Visst är det så, men nu handlade det ju om att föra in bilder utifrån till en eventuell server, och då är det 2 MBit som gäller...
Fast, när jag läser noga inser jag att Bengt nog sitter hemma.... Och då Bengt, då går det självklart snabbare om du skulle ha servern hemma... För då är det som sagt bara en knapp halvMegabit ut...