Annons

Brådskande fråga!

Produkter
(logga in för att koppla)

karel021

Medlem
Tja.. ska me flyget im till tjeckien och har inte den riktiga fotoväska med mig.. utan bara ryggsäcken.. med 2 objektiv och kameran med mig.. ja undrar om man får ta med sig kameran in på flyget.. vet att dom strängt upp reglerna lite.. hur är de?

eller blir ja tvungen att sätta den på bandet? !!

snabba svar uppskattas åker om 7 timmar. !!

/ karel

flyget går 12.. så om de inte är nå svar här tills 830 så skicka ett sms !!

tack grabbz o tjejer.

Slappna av, du vilar i trygga händer vad gäller säkchecken. Klart att du lägger upp såväl rygga som allt du har i fickorna på bandet för att visa upp en helt normal och laglig profil. Kameran med tillbehör är INTE skyddsklassade i vår närmaste omvärld.
Trevlig resa!

kokko

hehe blev också rädd för sånt när jag skulle till australien :) men både kameran och datorn mm kom med utan problem på planet... dock datorn fick man plcoka ut och öppna vid varje kontroll :( inte att rekommendera o ta med sig den... (och dum som jag var hade jag den längst ner i väskan med)

ha det kul på resan :D

Räkna med att få alla dina värsta farhågor besannade, utgå ifrån det. Det är så världen ser ut idag när säkerhet sätts före den frihet som säkerheten var till för att beskydda. Tyvärr, Usama vann med all hjälp han någonsin kunde önskat sig av våra egna beslutsfattare inom allt från företag, juridik till politik. Vi lever idag i en värld där våra beslutsfattare genom många små steg leder oss efter den där vägen kantad av goda intentioner och beskär den frihet som en gång var vårt moraliska vapen gentemot regimer bakom en viss mur. När de plockar kameran och andra saker av dig så kom ihåg "Either you are with us, or you are with the terrorists." Så talar "demokratins försvarare" om opposition nuförtiden..

Trevlig resa.

Perfekt !! tack grabbar. underlättar en hel del..

slipper man packa om allt :) och va orolig över att saker kan gå sönder.

Jätte tack för dessa snabba svar !!!

åter igen Tack :)

Du kan ta det lugnt. Har själv flugit fram och tillbaka till USA med fullproppad kameraryggsäck och laptop i handbagaget 3 ggr bara i år. Kameran och objektiven har jag aldrig ens behövt att ta fram. Kan inte tro att Tjeckerna skulle vara hårdare på flygsäkerhet än Amrisarna...
Laptopen måste dock som sagt vara framme så att de får öppna och kolla på den.

Bon voyage ; )

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar