evaneva
Medlem
11-årigt barnbarn har fått en digitalkamera, en Olympus Fe-45. Flickan är vetgirig, snabb att lära men tröttnade direkt på sin presentkamera. Varför? Jo, batterierna räcker bara till cirka 60 bilder med uppladdningsbara batterier GP 2500, ca 120 med vanliga AA-bilder. Kameran laddar också ur helt utan förvarning efter litet fixande i menyerna. Har reklammerat till OnOff-butiken där den är köpt, men de säger att den är ok.
Jag har aldrig haft en kamera med så dåliga prestanda när det gäller batterier (och jag har prövat allt från Coolpix-serien till Nikon D300).
Flickans fotointresse har helt försvunnit. Att plocka upp sin kamera och i 9 fall av 10 hitta den oladdad får ju en 11-åring att helt tappa lusten.
Vad göra?
Jag har aldrig haft en kamera med så dåliga prestanda när det gäller batterier (och jag har prövat allt från Coolpix-serien till Nikon D300).
Flickans fotointresse har helt försvunnit. Att plocka upp sin kamera och i 9 fall av 10 hitta den oladdad får ju en 11-åring att helt tappa lusten.
Vad göra?