Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Borttappad länk om Canon EF linser

Produkter
(logga in för att koppla)

in2kma

Aktiv medlem
Hjälp!, (får jag väl skriva här va?)

Jag hade en gång en länk till en kanonbra sida som listade de flesta Canon EF linser och deras respektive prestanda i en mycket innehållsrik tabell. Massor av data som tex skärpa vid full bländar öppning, och nedbländad. Vinjettering, j a rubbet egentligen. Nu undrar jag om någon av er råkar sitta på detta länk. Jag skulle bli överlycklig om jag fick återse denna sida.

Mvh

Kristofer Magnusson

Nära, men ingen cigarr

Tack för inlägget.
Kanske skulle tillagt att det inte var en sida med försäljningsinfo, typ canons egna sidor. Det var en äkta nörd sida med massor av data i riktigt klassiskt usel formgivning. De blilliga linserna fick riktigt dåliga betyg och vice versa.

Wow liksom, som Pelle skulle ha sagt

Ös på i den här takten så dyker den upp så småningom.

Ytterlikare tillägg; Sidan är utformad som en ruskigt trist tabell med alla linser och dess data i en mycket svåröverskådlig informationsmassa. De länkar jag hittils fått innehåller läsning nog för en EF Professur, men då doktorsavhandlingen handlar om den saknade sidan så letar jag vidare....

Aaaah, jag hittade den!!!

Håkans techphoto länk var nära och lik. Med den som inspiration kom jag upp med sökkombinationen
"canon flare poor" och in med den i Google. http://www.d33pblue.net/canonlensresults.htm var andra träffen i listan. Kasta er över länken och kolla hur era linser presterar. Superb, Very good, Good, OK eller Poor. Varning! Det kan bli dyrt :))

Tack för all hjälp. Kan man slänga in frågor om middagstips och problem med Strombergh förgasare här också?

Kristofer

Heheh.. jaaa du.. lätt..

Känns som killen kopierat alla värdena från den tyska sajten...

Hopplalala...

Du har rätt

Jonas!
Jag tror tom att din länk är mer uppdaterad än den jag jagade. Jag hittade bara inte in till rätt ställe, det var rätt mycket godis under den länken du skickade. Tackar mjukast.

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto