Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Borås 26 juli, första samlingen

Produkter
(logga in för att koppla)

jdandanell

Aktiv medlem
Borås är en för stor stad för att inte ha återkommande träffar där vi möts upp och pratar foto.

Lördagen 26 juli möts vi upp på Tant Grön klockan 15:00 till en kopp kaffe. Vi har ingen agenda utan tar dagen som den kommer. Jag kan tänka mig att det finns ett intresse av att fota, klämma på varandras kameror, dela med sig av erfarenhet och allmänt bara vara ute i vimlet.

För de som önskar kan vi avsluta med en bira på Bishops Arms.

Det vore bra om vi anmälde intresse här i denna tråd så att vi ser på ett ungefär hur många vi blir.

Intresserade:
Jonas Dandanell

Bilagor

• pinocchio_400.jpg
    pinocchio_400.jpg
    69.6 KB · Visningar: 425
Tipsa gärna andra om denna tråd med så kanske vi får ihop ett ordentligt gäng som kan träffas då och då framöver.

SirPeter skrev:
Tipsa gärna andra om denna tråd med så kanske vi får ihop ett ordentligt gäng som kan träffas då och då framöver.
Jag har mailat några stycken som jag vet fotar ganska aktivt men om de kan/vill återstår att se.

Vi får bumpa tråden lite då och då för att försöka få till den första träffen. Sedan kanske det blir lite lättare om man vet på ett ungefär vilka som vill och kan vara med.

Vädret ser iaf ut att bli fint och soligt. Kanske inte det mest ultimata fotovädret men hellre det än regn.

Du är så välkommen Henrik
Då skall vi se... så här långt

Jonas Dandanell
Peter Glans
Pierre Pehrson (kanske)
Patrick Zangaro
Henrik Bengtsson

Mycket bra initiativ!

Jag kan tyvärr inte komma då jag delvis bor på annan ort, men om det blir en återkommande grej så dyker jag nog upp framåt oktober eller så :)

Har vi bara fått ihop fem stycken?! Tycker att det borde finnas flera personer i Borås trakten som borde vara sugen på att träffas på det här sättet.

Syns på lördag

Patrick.Z skrev:
Har vi bara fått ihop fem stycken?! Tycker att det borde finnas flera personer i Borås trakten som borde vara sugen på att träffas på det här sättet.

Syns på lördag
Det kan vara en kombination av osäkerhet och semestertider som gör att vi bara är 5 stycken men för att det skall vara hyfsat smidigt så bör man nog inte vara för många.

Förhoppningsvis så är vi 5-6 stycken varje gång och det behöver nödvändigtvis inte vara samma tjommar varje gång.

Det är tyvärr så när man försöker dra ihop nåt i den här stan har jag märkt. Jag gjorde ett försök för ett par år sedan men då var vi nog bara tre som samlades. Vi får hoppas att det blir bättre den här gången och att vi blir fler och fler genom att vi pratar med andra som vi känner som har fotointresse. Det behöver ju inte vara folk med systemkameror utan det räcker ju med vad man har och är intresserad.

Jo, jag har också försökt vid något tillfälle tidigare, men gensvaret var obefintligt. Att det är mitt i sommarsemestrarna när många är bortresta kanske inte gör det lättare heller...

Men det är ändå synd och skam att det är lättare att samla ihop deltagare till en fototräff i en liten håla strax söder om Ukrainsk-Vitryska gränsen (http://www.fotosidan.se/events/view.htm?event=318, just nu 17 bokade) än vad det verkar vara i Borås ;-)

Jag blir inte speciellt besviken om vi bara blir 5-6 stycken. Man måste börja någonstans och det är trots allt semestertider.

Trots att jag bott i Boråsområdet i snart 11 år (inflyttad från Skåne) så finns det massor som jag aldrig sett ur en del synvinklar. Det finns stories, kulturarv, "hidden gems" m.m. som man som inflyttad sällan tar del av.

Jag har alltid gillat den virtuella världen men som en del av en verklighetsanknytning försöka träffas lite då och då.

Då så grabbar... då syns vi 15:00 på Tant Grön i morgon. Det kan inte finnas allt för många som sitter med en kamera på bordet så vi hittar säkert varandra hyfsat lätt.

Jag plockar med mig ryggan fall i fall det finns folk som vill klämma på lite mer än bara kamerahuset.

Det troliga är att sittplatserna utomhus är fulla så jag söker mig inomhus.

Är det något så når ni mig på mobilen 0703-157765

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar